Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mamel
Hej,
Två dagar till NCD (New Car Day) och jag tänkte att jag skulle studera manualen, men allt jag hittar på nätet är det här: https://www.volvocars.com/se/support/ca ... brid/21w46

Det är rätt stökigt att behöva klicka fram och tillbaka - man får ingen riktig överblick. Finns den som pdf någonstans? Bilen är en V90 Recharge 2022 late.
av UnleashFusion
Mamel skrev: ons 05 jun 2024, 10:03 Hej,
Två dagar till NCD (New Car Day) och jag tänkte att jag skulle studera manualen, men allt jag hittar på nätet är det här: https://www.volvocars.com/se/support/ca ... brid/21w46

Det är rätt stökigt att behöva klicka fram och tillbaka - man får ingen riktig överblick. Finns den som pdf någonstans? Bilen är en V90 Recharge 2022 late.
har inte kunnat hittat MY22 och framåt men finns t.ex MY21 & 18 i pdf form typ: https://www.bruksanvisni.ng/volvo/v90-r ... sanvisning lättare och navigera en själva länken ovan.
Användarvisningsbild
av bem
1. Det finns i Volvo Cars appen sökfunktion så får du hyfsat manual (men ingen innehållsförteckning och så som man kanske är van vid). Välj "pratbubblan" i appen näst längst till höger i nederkant, sen Utforska din manual.
2. Förr fanns en app som heter Volvo Manual, jag har den installerad i min iPhone. I appen anger man t.ex. V90 och årsmodell (MY22 early var nog sista årgången för V90 det fanns en sån app). Mycket bra ha i mobilen. Mycket bättre än punkt 1 tycker jag. Men jag misstänker att denna Volvo Manual app inte finns att ladda ner och installera längre.
Nedan några bilder från min Volvo Manual.
3. I bilen finns manual också men det är ju inget man sätter sig i bilen och läser annat än i nödfall.
Säljaren när jag bytte till min V90 MY22 sa jag skulle få en riktig pappershandbok (som förr i världen) men icke sa Nicke, jag fick inte nån sådan manual vid leverans av bilen. Om det finns att köpa av Volvo Cars har jag inte brytt mig om efterforska.
Bilagor
Volvo_Manual_app.PNG
Volvo_Manual_app.PNG (931.41 KiB) Visad 831 gånger
Volvo_Manual_app2.PNG
Volvo_Manual_app2.PNG (252.41 KiB) Visad 831 gånger
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av Mamel
Den pdf-liknande version som fanns på nätet för MY 2021 var ju betydligt mer omfattande än den som tillhandahålls på Volvos hemsida.

Allt blir tydligen sämre: bagageutrymme, däcksbredd och manualer ;-)
Användarvisningsbild
av apersson850
Folk orkar väl inte läsa böcker längre. Särskilt inte Volvos där varje varning och uppmaning repeteras flera gånger.
Användarvisningsbild
av bem
apersson850 skrev: ons 05 jun 2024, 23:20 Folk orkar väl inte läsa böcker längre. Särskilt inte Volvos där varje varning och uppmaning repeteras flera gånger.
Ligger nog en del i det, speciellt som en Volvo handbok numera om man skulle ha den som pappershandbok bleve snudd lika tjock som en bibel.
av Mamel
apersson850 skrev: ons 05 jun 2024, 23:20 Folk orkar väl inte läsa böcker längre. Särskilt inte Volvos där varje varning och uppmaning repeteras flera gånger.
Märkligt. Att läsa manual innan man får bilen är ju nästan lika roligt som att få bilen.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har sett att i den XC90 från 2019 som jag köpt begagnad så ligger det en Quick guide i handskfacket. Där står det också att man kan beställa en fullständig tryckt manual om man vill. Men den levererades inte med bilen.

Nytt är nog omöjligt, men finns kanske[…]

Precis. Så gjorde jag med det senaste tillbe[…]

När det gäller rost: -Borsta bort med st[…]

LED - bländande halvljus

Vid det här laget kan jag direkt se om det &[…]