Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sasjjj
Eftersom MP är ett enfrågeparti så driver de sin linje fullt ut. Varför finns Malus egentligen? Nya och i de flesta fallen relativt rena bilar som helt kvaddas av fordonsskatt de tre första åren, medans äldre och extremt skitiga bilar kör skattefritt. De är så förblindade av ideologin att alla ska köra elbilar att de helt tappar konceptet. Nej det är inte S som styr detta, de är tagna som gisslan eftersom de behöver / behövde MP för att kunna regera.

Dessutom; ska alla köra elbil i detta land blir vi helt beroende av kärnkraft för att alla ska kunna ladda sina svindyra och knappt subventionerade elbilar. MP vill lägga ned all kärnkraft. Ok, så vi ska köra elbil, men vi kommer inte att kunna ladda dem fullt ut....?

Återigen; färdigklagat. För denna gång. :-)
Användarvisningsbild
av Robbi
perhall skrev:MP skiter inte i miljön riktigt väl men är lite ensidiga?
Nej, MP skiter inte i miljön men bedrev häxjakt på dieseln, utan att kolla upp NOX grejen närmare. Dagen efter hade biltillverkarna satt in AD-blue och ”problemet var löst.

Sedan kunde de styrt utfasningen med att satsa och subba HVO.

De struntade i utfasningen och införde häxjakt. Dumt.
av 73k
Bränslet är sekundärt… eller något. För mig spelar motorn större roll och det är en av anledningarna till att jag gick från en XC90 T8 2023 till min nuvarande motsvarighet med diesel. Hade inte velat gå tillbaka.

Hur som helst… kör för tillfället en V90 bensin-B4 i arbetet, gillade den tidigare bättre, en V90 D4. Hade valt en D4/diesel-B4, inte minst med tanke på den typen av resor.

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]