Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lyckades få loss den till sist, men som du skriver så var jag inne på att lossa fronten. Var precis så det gick med nån tusendels millimeter att få slangkopplingen att gå fri från fästet. Då dyker nästa problem upp, får inte loss slangkopplingen från pumpen. Kommer åt bra eftersom det gick att dra fram slangen men kopplingen sitter som berget i pumpen. Har tryckt in de 2 gula låsklackarna samtidigt på slangkopplingen men den släpper inte från pumpen. Behövs det knep eller specialverktyg? Känns som om Murphy är hemma hos mig i dag.
GWS skrev: fre 31 maj 2024, 12:47 Lyckades få loss den till sist, men som du skriver så var jag inne på att lossa fronten. Var precis så det gick med nån tusendels millimeter att få slangkopplingen att gå fri från fästet. Då dyker nästa problem upp, får inte loss slangkopplingen från pumpen. Kommer åt bra eftersom det gick att dra fram slangen men kopplingen sitter som berget i pumpen. Har tryckt in de 2 gula låsklackarna samtidigt på slangkopplingen men den släpper inte från pumpen. Behövs det knep eller specialverktyg? Känns som om Murphy är hemma hos mig i dag.
Förlåt, glömde nämna om låsningen. Om du lyckats att få upp låset, så ska det "bara" vara att slita av slangen från pumpen. Den kan sitta åt, och för min del vart det enklare gång nummer två, än första gången. Du är nästan i mål nu. Heja heja :party:
Ja, så långt var det bra. Nu när pumpen är lös var det inga problem att avgöra vilken ny pump det ska vara. Återstår problemet att få loss den i anslutningen, jag lirkat och dragit så nippeln på pumpen börjar ta stryk. Brister den kan man hålla sig för skratt. Hann inte mer i dag utan fick fästa upp den där så länge.
Tack för bra support Ziggeman 😀

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]