Fax8120 skrev:Ja, då har jag avverkat ca50 mil i min nya Xc 60 plus , med bl a luftfjädring , akustikrutor, - my 25
Allting har fungerad bra utan problem. Bilen känns välbyggd med hög komfort och riktigt trevlig att köra.
Ett första intryck som är lite negativt är överraskande högt ljud i kupén/vägljud. Uppfattar att det mesta vägljudet kommer från bakvagnen. Jag kommer säkert att vänja mig men……
Nu jämför jag naturligtvis från min gamla bil BMW x3, disel -22. Låt höra från er erfarna Xc 60 t6 recharge ägare. Är jag gnällig.
Jag har också fått min nu, men nästan samma spec (fast jag tog Ultra istället). Den rullar på 20" bland annat för jag var lite nojjig pga av vägljud. Jag reagerade också på ljudet i kupén att det verkar komma bakifrån på bilen, kanske bakvagnen som du säger? Lite besviken är jag. Hade Mercedes E-klass, kombi innan och där hade de lagt en tjock matta i bageutrymmet som var en del av "akustik-paketet".
Jag har kört med stålfjädring innan (xc60-23) och jag upplever en tydlig skillnad där i stötighet, luft är betydligt mjukare över fartgupp etc, så glad över att jag valde.
Bilen levererades med mjukvara 3.0.5 och utan 220v schuko-kabel (vilket är irriterande då jag måste extra beställa en sådan nu

)(edit: beställde defas variant nu från bilia, 2895:-)