Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andersk77
#1548582
Har fått ny ac kompressor monterad pgd av oljud men efter 1 dag var ljudet tillbaka. Försvinner när acn stängs av. Remmar, v-pump m.m är bytt, generator för ca 3 år sen.

Kontakta volvo och de tömde och fyllde ny gass, blev lite bättre men nu är ljudet tillbaka. Höjer man värmen ( ac igång) från LO till 23+ så ökar ljudet markant. Har ny tid hos volvo. Någon som har ngt förslag på vad det kan vara?
av binkie
#1548661
Kan den som bytte kompressorn missat att kolla och justera oljenivån i kompressorn i samband med byte?
Hur mycket gas fick de ur när de tömde? Har du ett läckage så kan för lite gas orsaka missljud i kompressorn. Ligger man på gränsen så finns det tillräckligt med gas för att kompressorn ska slå till ändå.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1578551
Jag hade ett ylande ljud från kompressorn för några år sedan. Lät som ett lager gett upp i växellådan eller något liknande.
Visade sig vara läckande kondensor och därför lite för låg nivå på gasinnehållet i luftkonditioneringen. Ny kondensor och påfyllt så höll det käften sen.

Den trådlösa har jag men spelar som sag[…]

25%-helg på Mekonomen

Nu är det dax igen (25/5-26/5) om man beh&oum[…]

Ingen kalasbild, ska ta en bild från sidan[…]

Ja jag vill ju inte krångla till det, men &a[…]