Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomas g
Köpte mig en 850 se -96 för en månad sedan ungefär. Till att börja med så servade jag den med filter, olja, kamrem, agg.rem och sådant. Efter några veckor började tomgången spöka, gick endast på ca 500 varv och höll på att dö vid litet gaspådrag. Trodde först att det hade nånting att göra med kamremmen men det var vevhusventilation o spjäll som satt igen, gjordes rent och tomgången kom tillbaka. Ett problem löst. Så till det andra problemet, ac:n kyler ej. Kompressorn? startar och slår av ideligen men ingen kyla, av vad jag läst på forumet skulle detta kunna vara brist på gas. Lämnade då in den till en "kompiskompis" som skulle titta på detta. Enligt honom var systemet både tätt och gas fanns i det, han trodde att det kunde vara expansionskärlsventilen som satt igen. Kan detta vara problemet eller har ni någon bättre gissning?
Skulle sedan vilja ha lite tips på vilka i Örebro som skulle kunna fixa detta samt några lack/rost-skador på bilen för såklart en "billig peng".
Mvh Tomas
Användarvisningsbild
av CarMan
tomas g skrev:Köpte mig en 850 se -96 för en månad sedan ungefär. Till att börja med så servade jag den med filter, olja, kamrem, agg.rem och sådant. Efter några veckor började tomgången spöka, gick endast på ca 500 varv och höll på att dö vid litet gaspådrag. Trodde först att det hade nånting att göra med kamremmen men det var vevhusventilation o spjäll som satt igen, gjordes rent och tomgången kom tillbaka. Ett problem löst. Så till det andra problemet, ac:n kyler ej. Kompressorn? startar och slår av ideligen men ingen kyla, av vad jag läst på forumet skulle detta kunna vara brist på gas. Lämnade då in den till en "kompiskompis" som skulle titta på detta. Enligt honom var systemet både tätt och gas fanns i det, han trodde att det kunde vara expansionskärlsventilen som satt igen. Kan detta vara problemet eller har ni någon bättre gissning?
Skulle sedan vilja ha lite tips på vilka i Örebro som skulle kunna fixa detta samt några lack/rost-skador på bilen för såklart en "billig peng".
Mvh Tomas
1. du har inte gjort en service på bilen, du har bytt dom ditqaljer du nämde.

2. hur många gram gas var det i systemet? tror inte din kompis kompis vär så duktig på ac
av tomas g
1. tack för påpekandet :)
2. Inte en aning om hur mycket det var i systemet. Kunskapen har jag ingen aning om det är därför jag frågar här, han jobbar dock med ac-system på lastvagnar.

ac kyler fortfarande men extremt lite, tror jag iaf eller så inbillar jag mig bara

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]