- fre 19 apr 2024, 11:50
#1576451
V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen går som en klocka men ändå tänds motorlampa igen efter typ 1 mil
. När jag köpte bilen 2022 så hade dom bytt en givare, oklart vilken men är ju nu säker på att det var kamaxelgivare.
Bilen gick ca 6 månader sen tändes lampa igen, sen höll den på att tända/släcka sig själv nån månad, sen lös den konstant. Bilen upplevdes lite tröttare och ryckte otroligt mycket om man råka gasa iväg på ettan men ändå fullt körbar, ingen konstig tomgång, alltid startat och gått. Släckte kod och lampa till besiktning 2023 och lampan var släckt I nån dag sen tändes den igen och lyst sen dess.
Nu till besiktning så tänkte jag att jag byter den men det sket sig ju, förutom att bilen går så mycket bättre, piggare och man kan gasa iväg på ettan utan att dra på sig en wiplashskada
. Vad kan nästa steg vara, kan ju inte besikta med en motorlampa som lyser trots att bilen går som en dröm
? Bilmek menar på att det ända nu är att jag åker till Rejmes så dom får göra en stor felsökning, låter ju lite väl drastiskt 

Bilen gick ca 6 månader sen tändes lampa igen, sen höll den på att tända/släcka sig själv nån månad, sen lös den konstant. Bilen upplevdes lite tröttare och ryckte otroligt mycket om man råka gasa iväg på ettan men ändå fullt körbar, ingen konstig tomgång, alltid startat och gått. Släckte kod och lampa till besiktning 2023 och lampan var släckt I nån dag sen tändes den igen och lyst sen dess.
Nu till besiktning så tänkte jag att jag byter den men det sket sig ju, förutom att bilen går så mycket bättre, piggare och man kan gasa iväg på ettan utan att dra på sig en wiplashskada



