Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
Klotaren skrev:nu har jag bytt allt och nu startar den inte överhuvod taget.. så länge jag sprutar startgas så går den. och det kommer bensin upp till fuel railen. men sen är det stopp.. sjukt irriterande...
Fick du rätt tempgivare? Blå plastkåpa & med två flata stift.

En ren chansning... Ta ur säkring #1 i 5-10 sekunder. Sätt tillbaka den och testa att starta.

OBS! Du måste ha rätt tempgivare för att systemet ska funka.
av Klotaren
den som satt där var med svart koppling och jag fick en blå..
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Klotaren skrev:den som satt där var med svart koppling och jag fick en blå..
Är du säker på att du har LH 2.2?
av Klotaren
Det är en b230f årsmodell 1988. vet inte vad jag har för inspruts system.. har bara meckt förgasare innan och ska nog hålla mig till det verkar det som
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Klotaren skrev:Det är en b230f årsmodell 1988. vet inte vad jag har för inspruts system.. har bara meckt förgasare innan och ska nog hålla mig till det verkar det som
Titta vid vänster gångjärn (motorhuv). Sitter det en liten svart box där omkring? Lyft isåfall locket på denna, så finner du en liten diod-lampa och en knapp, samt 6 hål. Har du denna box...så har du LH 2.4.

Glöm det... Du har hallgivare, så då har du LH 2.2...
av Klotaren
Jocke S. skrev:
Klotaren skrev:Det är en b230f årsmodell 1988. vet inte vad jag har för inspruts system.. har bara meckt förgasare innan och ska nog hålla mig till det verkar det som
Titta vid vänster gångjärn (motorhuv). Sitter det en liten svart box där omkring? Lyft isåfall locket på denna, så finner du en liten diod-lampa och en knapp, samt 6 hål. Har du denna box...så har du LH 2.4.

jag har den dosan där uppe vid.. men vet inte hur den funkar..
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Klotaren skrev:
Jocke S. skrev:

jag har den dosan där uppe vid.. men vet inte hur den funkar..
Lyft på locket. I locket sitter det en kontakt med en kabel. Ta bort kontakten från locket och sätt kontakten i hål 2. Vrid på tändningen till läge två. Tryck ner knappen 1 sekund på dosan. Nu börjar lampan blinka en kod (ex. blink --- blink, blink --- blink = 1-2-1) som består av en tre siffrig (blinkande) kod. När lampan blinkat klart, trycker du på knappen igen...tills samma felkod återkommer. Kod: 1-1-1 = inga fel i systemet.

Vrid av tändningen, varefter du flyttar kabeln till uttag 6...vrid på tändningen och gör som ovan.

Skriv ner felkoderna, så ska vi hjälp dig att tyda dom... :wink:

Vrid av tändningen, ta bort kabeln från hålet och sätt tillbaka den i locket, samt locket på boxen.

Ta ur säkring #1 en minut så nollar du minnet och raderar ev. felkoder...
av Klotaren
Tackar jag för.. ska jag hem och kolla det..
av christerols
Verkar tyda på att det är bränslerelät ändå, fast att du säger att det "slår".
Löd om alla lödningarna på relät. Det brukar vara ett vanligt fel om allt annat går och att den startar när den är kall.
av Klotaren
den motor tempgivaren jag köpte var kass så jag köpte en ny och rengjorde kallstartsventilen så nu funkar den super bra igen.. tack för all hjälp..

Det drar sig mot sommaruppehållet för s[…]

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]