Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Zeuz
:cry:
Man blir så jävla besviken på"ej normalt Folk", har fått hela väster sida plus motorhuv och höger framskärm repad på min ögonsten! :cry:
För 6mån var det en som kört i i bilen så ja fick betala självrisken på 3000 för att framskärmen var tvungen att lackeras om, efter det så polerade ja upp bilen och lackförseglade den den var åter min ögonsten, tänkte mig för var ja parkerade och hur så ja skulle slippa några mer kostnader och dyligt på pärlan men men vad hjälpte det!!
Så nu är det bara att hosta upp pengarna igen så här lagom till JUL :evil: , OM JAG :evil: ej får tag i idoterna /idioten som skadade min pärla!
Skott pengar på sånna skulle det vara!!!!!!!!!!!!
av Gamliz
Zeuz skrev::cry:
Man blir så jävla besviken på"ej normalt Folk", har fått hela väster sida plus motorhuv och höger framskärm repad på min ögonsten! :cry:
För 6mån var det en som kört i i bilen så ja fick betala självrisken på 3000 för att framskärmen var tvungen att lackeras om, efter det så polerade ja upp bilen och lackförseglade den den var åter min ögonsten, tänkte mig för var ja parkerade och hur så ja skulle slippa några mer kostnader och dyligt på pärlan men men vad hjälpte det!!
Så nu är det bara att hosta upp pengarna igen så här lagom till JUL :evil: , OM JAG :evil: ej får tag i idoterna /idioten som skadade min pärla!
Skott pengar på sånna skulle det vara!!!!!!!!!!!!
Så jävla tråkigt att höra. Vågar man fråga var du bor någonstans? Så man vet var man inte ska parkera... Om inte skottpengar så borde de iaf ha överseende med det man gör....
av Zeuz
Vetlanda!
av Zeuz
Ngn som varit med om liknande?
Hur kommer an över en sån sak, kommer´ knappt våga parkera bilen ute efter detta ju! :evil:
Fan är det avundsjuka det beror på lr varför gör man ngt sådant!?
Användarvisningsbild
av Xioz
skulle rekomendera bättre försäkring!

Volvia + Deras Trygghetspakete ( det kostar bara 1000 kr varje gång då)

Men fy fan vad sur jag skulle vara om jag var dig.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Zeuz skrev:Ngn som varit med om liknande?
Hur kommer an över en sån sak, kommer´ knappt våga parkera bilen ute efter detta ju! :evil:
Fan är det avundsjuka det beror på lr varför gör man ngt sådant!?
Hur man kommer över det?! Vetefan om man gör det....

Min förra bil var som en magnet för tjackpundare & annat pack som inte har något existensberättigande. Fick bilen stulen 2 gånger & inbrott 1 gång :evil: . Förutom det faktum att det kostade mig en massa pengar (trots att jag hade alla försäkringar som tänkas kan) så blev man ju så in i helvete förbannad :x . Faktum är att (även då detta hände för några år sedan) skulle jag se en pundarjävel bryta sig in i en bil....vilken bil som helst så skulle det vara ett stort nöje att få "prata lite" med packet. Faran är väl att man skulle njuta så att man aldrig skulle sluta slå.... Inte för att jag har något som helst medlidande för hjärndöda idioter som väljer att förstöra andra människors egendom så vill jag fan inte sitta i fängelse för att ha slagit ihjäl en biltjuv. Visst är vårt rättssystem fantastiskt...... även om polisen tar fast pundaraset så döms han/hon inte till någonting i alla fall.... men om ägaren till en bil misshandlar bil/inbrottstjuven så åker ägaren i fängelse..... patetiskt!

Zeuz !

Hoppas att det inträffade inte förstör ditt Jul firande allt för mycket.
Användarvisningsbild
av Degnell
Jag kan väl bara referera till min egen tråd ( http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=24190 ) och säga att jag känner djupt medlidande och vet precis vad du går igenom. Jag är skitnojig när det gäller parkeringar och liknande. Min förra bil blev påkörd på bakkofångaren och fick ett dörruppslag, detta under loppet av en vecka. Min nuvarande ser du ju vad asen har gjort med nu, så jag tänker verkligen 2 och 3 gånger extra på vart jag ska välja att parkera. Hoppas att slutresultatet blir bra, även om det är surt att betala självrisken. Den första tiden dom hade för o fixa min bil va i januari, så fram tills dess känns det på något sätt lite lugnare. För vem går o repar en redan repad bil??
av Zeuz
Degnell skrev:Jag kan väl bara referera till min egen tråd ( http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=24190 ) och säga att jag känner djupt medlidande och vet precis vad du går igenom. Jag är skitnojig när det gäller parkeringar och liknande. Min förra bil blev påkörd på bakkofångaren och fick ett dörruppslag, detta under loppet av en vecka. Min nuvarande ser du ju vad asen har gjort med nu, så jag tänker verkligen 2 och 3 gånger extra på vart jag ska välja att parkera. Hoppas att slutresultatet blir bra, även om det är surt att betala självrisken. Den första tiden dom hade för o fixa min bil va i januari, så fram tills dess känns det på något sätt lite lugnare. För vem går o repar en redan repad bil??
Ja man tycker att det kan ju ej vara lika "givande" att repa en redan repad bil men vem vet, finns ju nötter till allt!
Hoppas din bil blir bra, och att man får tag i de som gör sådant för då ska ja fn visa vad ett par knunta nävar kan göra!
Användarvisningsbild
av habanero
Er rart at folk ikke kan respektere andres ting! Noe lignenede skjedde meg med den forrige bilen jeg hadde også. Stod parkert på jobben. Kl åtte på kvelden kom noen å sa bilen min var påkjørt. En trailer hadde rygget "gjennom" døren på førersiden, og flyttet den opp på midtrabatten. Hadde selvfølgelig ingen kamera som tok opp på filmen den veien. Måtte bruke egen forsikring, og bilen ble ikke bra etterpå heller :cry: Får håpe bilen din blir bra igjen.

Ok, tack för svar. Väldigt intressant. […]

Vägmätare saknas

ok, inte på min vad jag kan se. Detta ä[…]

När min V70 var ny så gjorde Volvo tv&a[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&[…]