- tis 05 mar 2024, 13:53
#1572235
Som säkert en del har läst på webben så är det oro och trögt i "Elbils-branschen" bland både europeiska tillverkare och Tesla.
Och tittar vi på dom stora tyska tillverkarna så tänker dom fortsätta med produktion av fossildrivna fordon och på så sätt anpassa produktion efter vad kunder vill köpa.
Jim Rowan har ju tagit beslutet att helt fasa ut fossilbilar och den processen har pågått under en lång tid. Tex. så har motortillverkningen i Skövde överlåtits/sålts till Aurobay med Geely och Renault som huvudägare. Frågan är om Volvo kommer att klara sig på att bara tillverka elbilar?
Mer, kommer Volvo klara att vara ett premiummärke i elbils segmentet? Jag tänker då kanske främst på mjukvarusidan och att bilarna är/blir "buggfria" och driftsäkra i daglig drift.
Kom gärna med lite kommentarer vad ni andra tror :)
Och tittar vi på dom stora tyska tillverkarna så tänker dom fortsätta med produktion av fossildrivna fordon och på så sätt anpassa produktion efter vad kunder vill köpa.
Jim Rowan har ju tagit beslutet att helt fasa ut fossilbilar och den processen har pågått under en lång tid. Tex. så har motortillverkningen i Skövde överlåtits/sålts till Aurobay med Geely och Renault som huvudägare. Frågan är om Volvo kommer att klara sig på att bara tillverka elbilar?
Mer, kommer Volvo klara att vara ett premiummärke i elbils segmentet? Jag tänker då kanske främst på mjukvarusidan och att bilarna är/blir "buggfria" och driftsäkra i daglig drift.
Kom gärna med lite kommentarer vad ni andra tror :)
/Lennart
Kör nu: XC60 T6 Charge Plus MY2023 Dark Thunder Grey Metallic
Tidgare ägt: V90CC D4 Adv Ed. Polestar MY2019
V60 Momentum BE T5 aut MY2015
V60 Momentum B D3 S/S aut MY2012
V70 D3 man MY2009
V50 D5 aut MY2008
S60 2,4T MY2002 BE
Kör nu: XC60 T6 Charge Plus MY2023 Dark Thunder Grey Metallic
Tidgare ägt: V90CC D4 Adv Ed. Polestar MY2019
V60 Momentum BE T5 aut MY2015
V60 Momentum B D3 S/S aut MY2012
V70 D3 man MY2009
V50 D5 aut MY2008
S60 2,4T MY2002 BE