- ons 06 dec 2023, 15:26
#1563349
gillekille skrev: ↑ons 06 dec 2023, 12:52 Tack !När det var som värst med Coronapandemin och Datachipbristen var alla leveranstider mycket osäkra, det verkar ha lugnat ner sig betydligt nu, men om framtiden kan ingen sia, så även om Volvo f.n. har hyfsade leveranstider på en del modeller kan det ju ändras för framtida leveranser. När jag beställde min V90 T6 Recharge MY22 blev det försenad med dubbelt så lång tid som först sas. Nu när det snart är dags byta bil för mig går det inte ens beställa en ny V90 T6 Recharge om man vill (Onlinebeställning). Om du beställer en ny Volvo Online med Care by Volvo (som går beställa med det) så går det alltid få hyra en hyrbil fram tills bilen levereras om det drar ut på tiden med leverans. Det är ju alltid besvärligt få till övergången mellan gammal bil och leverans av ny bil när leveransdatum är lite osäkert. Står en del på Volvo Cars hemsida sådant här om hyrbil osv.
Men jag har själv pratat med Volvo och jag litar inte alls på deras Preliminära leveranssiffror då mina andra Volvos har alltid dragit ut på tiden. Och säger Volvo 6-7månader så tänker jag snarare minst 2 månader till och då får jag tyvärr välja bort Volvo.
Därav min fråga till dem som har beställt redan och vad tidsrummet slutade på :)
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.