Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av buzz
Tjena. Jag har sökt efter tidigare inlägg angående läckage från takluckan men inte hittat så mycket. Jag har provat o använda en gardinfjäder för o rensa i dräneringen men jag vet inte riktigt om jag har kommit åt. På förarsidan fick jag ner den o drog ett antal ggr men på passagerarsidan lyckas jag inte få ner den alls. Jag blir galen av detta läckande, det verkligen rinner in när man svänger. Kan någon beskriva var dräneringshålen sitter o om det finns hål bak, hur ska man komma åt dessa när luckan är i läget längst bak? Jag hittade några röda små plastbitar som stack ut på insidan vid takluckan som satt löst som jag tog bort, kan dessa ha något samband? Hjälp! :cry: //buzz
av buzz
Ho, ho - ingen som har haft samma trubbel med takluckan eller någon annan som har idéer? :roll: //buzz
Användarvisningsbild
av Tolvis
På alla 744 som jag haft med taklucka finns det slangar kopplade som ligger under mattan i skuffen över hjulhusen, jag drog upp dom och blåste luft med 9Bars tryck.
Såg ut som svampskog i kupen efter det men sen vart det bra.
På kombin kanske dem går i D-stolparna?
av buzz
Tack för svar! Får leta efter lite slangar här o var o blåsa rent med kompressorn mao. Fler ideér, förslag eller teorier - någon? //buzz
Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Är BMS nollat så bilen vet att batterie[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]