Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Rolle85 skrev:Det kan inte stämma. Du kan max köra typ 20 minuter
Går det verkligen åt 100 A för att hålla bilen igång? Visst är det många datorer, men ändå.
Något man åtminstone kan göra är att nödköra på parkeringsljus. Du får väl skylla på att du försöker ta dig till verkstad om Tusse batong har synpunkter.
av rosefors
Går verkligen inte åt 1200 watt för att hålla igång en bil.

Man kan utan problem köra 5 mil på ett friskt batteri åtminstone om man kör med xenon/DRL och inte har fullt blås på fläkten/rumpvärmaren/stereon. Ha gjort det flera gånger med gott med mos kvar i batteriet.

100-200W är väl ändå rimligt att man behöver och då klarar man sig bortåt timme på ett fulladdat vettigt batteri med allt avstängt utom det som krävs.
av erniefågelholk
Bilen var en v70 d3 aut -11
Batteriet ett 3år gammalt biltema agm 70 ah
Förmodligen uppladdat då bilen kördes 1 1/2 timme
upp till Linköping
Ja, det borde ni begripa, Allt var avslaget endast pos ljus på, men inga säkringar utdragna.
Bilen varningslampor tänds upp fler o fler efter resans gång. Det läskigaste var väl när den elektro-hydrauliska styrservo slutade fungera
Efter det hade jag ca 20 km innan bränslepumpen
stannade
Då fick man ringa ut en kollega o slanga lite ström en 15 min, sen så körde man hem o la på ny multirem
o satte bilen på laddning
Detta var för mer än ett år sedan,kör med samma batteri fortfarande o inga följdverkningar på bilen
Kan tillägga att sträckan var 82 km
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar

Om den går korrekt från start (kall) s[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]