Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Brauns
Har ett knepigt problem som jag söker lösning på

Motorn stannar helt utan förvarning, varvtalet har ingen betydelse. Slår jag av tändningen och väntar några sekunder startar den igen som att inget hade hänt. Detta händer rätt sällan (kanske 1 gång var 15:e mil), det är grymt irreterande och jag vill fixa kruxet.

Någon som råkat ut för samma problem och löst det?

Hoppas och tror inte att det är något allvarligt fel[/i]
av Burken
felkoder felkoder felkoder :) ?
av teab81
har råkat ut för samma blev tillsagd att byta bränsle pumps relät och det gjorde jag och vips så var problemet borta... :D
av robert_gbg
Vad var lösningen på problemet?
av sm5ugh
teab81 skrev:har råkat ut för samma blev tillsagd att byta bränsle pumps relät och det gjorde jag och vips så var problemet borta... :D
Min 93:a var likadan! Hade som tur var köpgaranti kvar på den...för de bytte alla relän man kan tänka sig...bytte bränslepump...olika givare...inget hjälpte så jag hävde köpet!
Pratade med den kille som köpte bilen efter mig...redan på provkörningen fick han samma problem...och då var det en smart kille på Volvo i Motala som tänkte till!

Problemet uppstod alltid när det var relativt dåligt med bensin i tanken...vilket gjorde att de kollade på tankarmaturen...inget synligt...men däremot hittade en liten plastbit som lossnat och låg lös i tanken....och som sögs fast i armaturen och blockerade bränsletillförseln! När bilen dog slutade ju pumpen att suga och plastbiten släppte....men sögs tillbaka så fort man startade bilen och när plastbiten hamnade tillräckligt nära!

Ett jädra skitfel!!!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]