Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robinforsling
v90 års 2017 , läst mkt nu och förstått att det är strulbilar...

Min bil dummar sig helt plötsligt, den varna för strålkastare system service erfodras , helljus defekt , halvljus defekt , pos defekt , blinkers vänster sida alla tre , samt att den blinkar sjukt snabbt i bilen men på utsidan blinkar den som den skall , samt alla lysen går halv går hel går.

läst ut felkoder med min autel och får en rad koder går att radera men kommer tillbaka direkt.

igår tog jag bort strålkastaren vänster sida för att leta fukt eller ärg , men allt såg klockrent ut.

nån som haft samma fel?
det jobbigaste är ju att alla lampor går som dom ska , men den varnar om att det inte funkar,
99999.jpg
99999.jpg (429.22 KiB) Visad 960 gånger
999.jpg
999.jpg (737.14 KiB) Visad 960 gånger
99.jpg
99.jpg (746.46 KiB) Visad 960 gånger
Idag har jag fått för mig att vänster strålkastare inte rör sig när jag startar bilen , men höger gör det, inget ja reagerat på förut , men den högra tycker ja rör sig o ställer sig i samma höjd som vänstra :-(
Två saker tänker jag på här:
Dels kan det vara meck med strålkastaren såklart, särskilt om du märker att den ena inte rör sig medan den andra gör det. Enkelt kollat genom att stå framför en vägg och slå på och titta på ljusbilden.
Om båda rör sig och beter sig som det skall så kan det ju även vara fel på spakstället (vid ratten, där alla spakar sitter). Då kan man få en jädra massa konstiga fel, men dock tycker jag felbilden inte stämmer in helt och dina felmeddelanden tycker jag också pekar bort från spakstället men man skall aldrig skall säga aldrig.
Så jag skulle först undersöka strålkastarna och se hur det ser ut.

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]