Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av majorna
Hejsan någon som vet om volvo v70 04 140hk är mycket bättre än 2003an kom ju bland annat nya intrument bla
Användarvisningsbild
av greeeken
majorna skrev:Hejsan någon som vet om volvo v70 04 140hk är mycket bättre än 2003an kom ju bland annat nya intrument bla
Beror på vad du menar med bättre
Användarvisningsbild
av Zalt
Inget vidare bra svar det där Greeeeeken, känns lite onödigt att häva ut sig definitions frågor på begrepp/ord. Synd om detta forum skall övergå till ett "samla inlägg"- forum.

Tycker frågeställaren är ganska tydlig i sin formulering av frågan, man förstår vad han menar d.v.s.
av Infide
Skall jag vara helt ärlig så förstår jag inte riktigt heller frågan. Rent funktionellt så är det väl ingen skillnad, speciellt inte på instrumenten....alla årsmodeller är väl lite uppdaterade men en 03a kan mycket väl krångla mindre än en 04a. Beror ju på hur den har blivit körd, service, milantal etc etc...
Användarvisningsbild
av Zalt
Du har själv svarat på frågan delvis, men sant; ordet "bättre" kan formuleras mer tydligare ..

Men klart skillnaden mellan MY03-04 är nog knappt märkbara för en vanlig dödlig.
Självklart sker det ständigt förändringar + förbättringar vad gällande maskineri, teknik, ergonomi etc.
Teknikutvecklingen står knappast stilla under åren som går mellan modell- åren.

Det är klart större skillnad mellan en MY00-01 och MY05-7 vad gällande "upplevd" körkänsla, växellåda, utseende/inredning (facelift)
Användarvisningsbild
av kurregus
Hade tidigare en V70 140hk av 2003 års modell och det var en utmärkt bil. Jag tror inte att så mycket förändrades mellan 2003 och 2004.

Två saker orsakade reparationer under de 5 år vi ägde 2003-an. Det var handbromsbackarna som fastnade och orsakade haveri. Se därför upp med minsta tendens till att bromsbackarna fastnar! Det andra var ett klonkande ljud, som fick avhjälpas med byte av krängningshämmare.

Tycker f ö att 140-hästaren är en mycket trevlig maskin - har aldrig förstått vitsen med 170-hästaren som inte visar sin extra styrka förrän över 4000 varv.

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]