Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Henrik Sondell
Hmm antar att du menar säkring #124!? Grejen är att jag har inte den, inte där iaf, det kan vara den som sitter direkt under handbromsen istället, den har kablar till stolsvärmeknapparna.
Dessutom har jag ingen säkring #23
Det relät som sitter under handbromsen, får iaf ström vi säkring #9 för när jag stoppar i en säkring klickar det relät till.
fast säkringen går när jag dragit ur det relät ändå!
Användarvisningsbild
av Tolvis
Henrik Sondell skrev:Hmm antar att du menar säkring #124!? Grejen är att jag har inte den, inte där iaf, det kan vara den som sitter direkt under handbromsen istället, den har kablar till stolsvärmeknapparna.
Det relät som sitter under handbromsen, får iaf ström vi säkring #9 för när jag stoppar i en säkring klickar det relät till.
Jag hade kortis i knappen för rumpsteken, testa pilla väck en knapp i taget från kontaktstyckena för knapparna.
Jag ersatte knappen med brytaren för bakrutedefrostern, sniket men funkkar tills jag hinner köpa knapp...
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Henrik Sondell skrev:Hmm antar att du menar säkring #124!? Grejen är att jag har inte den, inte där iaf, det kan vara den som sitter direkt under handbromsen istället, den har kablar till stolsvärmeknapparna.
Det var ett tag sedan jag pillade värme-el på 740...
Men det stämmer nog att det relät sitter in under handbromsen!
Koppla ur det relät och testa med en ny säkring...
av Henrik Sondell
knapparna är redan bortkopplade, det känns som jag kopplat bort allt från den där säkringen snart!
Användarvisningsbild
av Tolvis
:shock:Fy vad trist :shock:
Det blev så där helt plötsligt?
av Henrik Sondell
testade igen nu utan värmestolsrelät men den brann efter 15 sek jag startat bilen! Däremot verkade det som att strömman flackade lite precis innan säkringen flög, lyset på stereon och handskfacken som var öppet svajade till lite precis innan?!

jo en dag helt plötsligt så gick säkringen bara, och det är dags för besiktning av åbäket snart också, jag tappar modet.. :(
av Hemulen
Hej. Om du börjar få ont om säkringar kan du koppla in ett mätinstrument över säkringshållaren istället, rucka på sladdarna och ha ett öga på mätinstrumentet.
av Henrik Sondell
ok vad är det jag ska mäta, ström eller spänning? V eller A? Jag har ca 13,7 volt på den säkringen när bilen är igång men bara 11,5 när den står på tändningen?
av Hemulen
Hej.Spänning,eftersom du har spänning på säkringen mot jord har du en kortslutning där även när du har tändningen(du mätte ju 11,5volt) på bara det att det blir högre spänning när motorn är igång och bilen börjar ladda. Hoppas jag fick det rätt. Har du alla förbrukare bortkopplade måste det vara en sladd som skaver mot gods.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Vilken batterispänning har du mellan polerna på batteriet med motorn igång?

Om du inte har felkoder och när är ä[…]

Mjo, förståeligt.. inte så kul oc[…]

Volvo xc 60 R design 2010

Jag undrar hur ni har monterat ledramp på […]

Val av motorolja

Intressant, den dyrare dunken står det bara […]