Moderator: Moderatorer

Beställt nya belägg till framaxeln/framhjulen (eller hur det nu benämns..), ska se över saken framåt våren när det blir skifte till sommarhjul och lika bra att de finns hemma.

Blev Brembo P 24 076X även denna gång, tycker de fungerar bra.
Polerat lyktorna och kontrollerat/smort löstagbara dragkroken inför besiktning.
(V70N)
fjohan82 skrev:Beställt nya belägg till framaxeln/framhjulen (eller hur det nu benämns..), ska se över saken framåt våren när det blir skifte till sommarhjul och lika bra att de finns hemma.

Blev Brembo P 24 076X även denna gång, tycker de fungerar bra.
Framaxeln blir bra men frambromsarna annars kanske det man säger, hjulen har ju inga? Äh jag får ta kaffe nu :) Helt rätt, ångrar lite att jag bytte de bakre beläggen i januari, klart lättare att göra vid ett hjulskifte när man ska släpa domkraft och alla sakerna från ett förråd 25 meter bort och passera tre dörrar som inte går att ställa i öppet läge ;-)
Micce1980 skrev:ångrar lite att jag bytte de bakre beläggen i januari, klart lättare att göra vid ett hjulskifte när man ska släpa domkraft och alla sakerna från ett förråd 25 meter bort och passera tre dörrar som inte går att ställa i öppet läge
Ibland känner jag mig väldigt priveligerad. Stor infart (stenlagd) med plats för båt och båda bilarna, plus då dom jag hjälper ibland. Carport med garage innanför, som jag inte längre får in bilen i..... 🙄
lennarte skrev:
Micce1980 skrev:ångrar lite att jag bytte de bakre beläggen i januari, klart lättare att göra vid ett hjulskifte när man ska släpa domkraft och alla sakerna från ett förråd 25 meter bort och passera tre dörrar som inte går att ställa i öppet läge
Ibland känner jag mig väldigt priveligerad. Stor infart (stenlagd) med plats för båt och båda bilarna, plus då dom jag hjälper ibland. Carport med garage innanför, som jag inte längre får in bilen i..... 🙄
Låter ju toppen, jag hade dock rensat så man får in en bil i garaget så man kan skruva där annars får man ju mecka ute i kylan :) Har en lite bredare p-plats vilket underlättar samt en mc-plats där jag kan mecka samt ladda batteriet som regel med så klagar inte, men det vore skönt med ett eget garage ibland när saker som dessa ska göras
Micce1980 skrev:jag hade dock rensat så man får in en bil i garaget så man kan skruva där annars får man ju mecka ute i kylan :
Har alldeles för mycket grejer för att "rensa ut". Det blir mycket med trädgårds grejer, snickeri/bygg grejer och då allt till att serva bilar och båtar.
Jag har dessutom en återvinning central för glas, kartong, elektronik, metall, batterier och lite övrig sophantering. Och inte att glömma min 5 hk kompressor med 100 l tank.......
Och, jag har en vinter fodrad typ snöscooter overall..... 😄😁😁😁
Jallemet skrev:Tankat 46.87L vilket gav en snittförbrukning på 4,9L/100km.

Jag tankar HVO100 och det var nu 5:68:- billigare per liter mot när jag tankade sist den 17/12.
Fan, man kanske ska passa på att börja tanka hvo nu när reduktionsdelningen gått ner och dieseln blivit billigare. Vad kostar den, kring 22kr eller? Inte så stor skillnad mot vad man är van med då.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har köpt ett beg. fjäderben till 745-an på nätet (laga.se). 590 kr komplett med frakt och ABS-kabel. Dock bortrostad bromssköld, men man kan ju inte få allt😁😁 Delplocken i Falkenberg skulle ha c:a 700 kr med kapade fjädrar och ingen bromssköld. Och då hade jag plockat bort det själv
Köper numera det mesta på "nätet" genom Klarna. Tycker det funkar bra då man kan välja upp till 30 dagar innan man betalar. Brukar betala när jag fått hem "grejerna" men tryckte på "fel knapp" denna gång då det är redan betalt.
  • 1
  • 1832
  • 1833
  • 1834
  • 1835
  • 1836
  • 1912
Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&a[…]

Men herregud, köp Geparts färdiga fj&aum[…]

Tjena! Blinkerspilen i instrumentbrädan b&ou[…]

Hur kontrollerar jag det på bästa s&a[…]