Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ettep
Ställde min ratt rakt och då tog ja ju bort airbagen. och nu lyser srs lampan.
nån som vet hur man släcker den? är en 94 så de går ju inte och koppla in nån dator.

Mvh Pette

Flyttade din tråd hit där den hör hemma :D
Mvh Ramon /Admin
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det finns en kabel under panelen med myntfacket för diagnos. Det funkar som diagnosuttaget i mororummet, men du får jorda kabeln i stället för att trycka på en knapp, SRS-lampan blinkar ut koderna.
Koderna ser inte likadana ut heller, 2 blinkningar = kod 2 osv.
Jag har för mig att nollställningen är på samma sätt, jorda 5 s, lampan tänds, 5 s till. Men jag är inte helt säker, det var ett tag sen...
av Ettep
Sparkz skrev:Det finns en kabel under panelen med myntfacket för diagnos. Det funkar som diagnosuttaget i mororummet, men du får jorda kabeln i stället för att trycka på en knapp, SRS-lampan blinkar ut koderna.
Koderna ser inte likadana ut heller, 2 blinkningar = kod 2 osv.
Jag har för mig att nollställningen är på samma sätt, jorda 5 s, lampan tänds, 5 s till. Men jag är inte helt säker, det var ett tag sen...
En liten fråga bara.. Hur ser sladden ut? Färg? hitta två sladdar under mynt facket... en gick in den oranga kabel stammen.. antar att de är den.. men de är två sladdar som kommer ut där.. vilken ska jordas? Hur ska tändningen stå? av/på? hur gör man helt enkelt?
Tacksam för svar!!

Mvh Pette
av *pettson*
Ettep skrev:Ställde min ratt rakt och då tog ja ju bort airbagen. och nu lyser srs lampan.
nån som vet hur man släcker den? är en 94 så de går ju inte och koppla in nån dator.

Mvh Pette

Flyttade din tråd hit där den hör hemma :D
Mvh Ramon /Admin
på1994 års modell har du airbagens diagnos uttagen till diagnosuttaget i motorutrymmet. Där kan du alldeles utmärkt läsa dina felkoder på vanligt sätt.. :!: Genom att välja rätt uttag och trycka för att få blink koderna.
Och yes.. jodå det går att få dit datorn på att läsa dessa med..

1993 däremot så var det en lös tråd som sitter under facket längst fram i mittkonsollen. :wink:

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]