Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Miche_kna
_Rick_ skrev:Dubbla slutrör (a'la BMW M5) eller enkla rör på båda sidorna? :)
Inget av dom...

Sådana här.

Bild

Ett på varje sida...
av v70 2,5T - 99
skaffa en prisuppgift för det systemet på a-alt

om jag fatta rätt så vill du bara förgrena orginalet vid bakaxeln ....
2" ut till varje sida där du ska ha en liten fin fullflödes burk med fina ändrör...

är du ringt a-alt o fått pris....
så kollar du Hönö bil o Marin , Fredrik lindell

Hönö Bil & Marin
Ö. Hamnen 8, 430 91 HÖNÖ 031-96 59 90
Mobiltfn 0704-20 40 90
E-post [email protected]

han använder http://www.rakaror.o.se/ sortiment precis som a-alt
men brukar ligga bättre i pris ......... dock värkar det som en mkt upptagen man då jag fick intrycket av att han e mkt populär.....

han snida till ett dubbelpipigt lite snabbt till min 855R-96 en kväll för ett par år sen....dock använde han simons krökar då eftersom det va ett billigt simonsavgas ändå... pris: 500:- inkl. material ( exkl.ändrör)
men det är ca 2-3 år sen nu...
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=37383
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=22475
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=22476
Användarvisningsbild
av Dartman
Rycker lite i tråden....
Måste man ha något intyg eller bevis när man bygger om avgassystemet ?
Pratade med en snubbe(mekaniker), han sa att bilar efter -99 måste ha ett intyg till besiktningen om det byggs om !
Han ville inte bygga ett till min kärra iallafall..... :???:
Användarvisningsbild
av Xioz
Dartman skrev:Rycker lite i tråden....
Pratade med en snubbe(mekaniker), han sa att bilar efter -99 måste ha ett intyg till besiktningen om det byggs om !

Intessant detta? Kan det vara så? ska precis byta till 3" från JT Tuning på min v70n. Och enligt de ska de inte vara några problem hos SBP för ljudkontroll (ISO R362 normen)

Eller blir det problem?
Användarvisningsbild
av Honke
Xioz skrev:
Dartman skrev:Rycker lite i tråden....

Intessant detta? Kan det vara så? ska precis byta till 3" från JT Tuning på min v70n. Och enligt de ska de inte vara några problem hos SBP för ljudkontroll (ISO R362 normen)

Eller blir det problem?
Nej! Det blir inte problem.
Användarvisningsbild
av greeeken
Har plockat bort mitt.Det lät bara för högt.
Kanske blir så när man närmar sig 30 !!

Men jag glömde nämna att jag hade bytt kjolpacket för att få in japsdämpare annars fick de inte platts.

Sista dämparen var så klart bortplockad, en förgrening satt , hm nja lite efter mitten av bilen som gick till höger och vänster.
En 90 graders vinkel och så japsarna.
Nu har jag dubelpipigt på vänster sida istället.
Låter inte lika högt men det låter bättre.
av Thomas J
Jag har byggt ett dubbelrör system till min V70N med bara orginal dämpare mitt under bilen.Låter på tok för mycket kanske för att det är en kombi? så jag köpte insattsrör på mekonomen och det blev alldeles lagom. Rör delar och slutrör från mekonomen kostade ca 1500kr+nån timme med svetsen.

Bild

Mvh Thomas
Användarvisningsbild
av greeeken
Kruxet är ju att få det snyggt på högersidan där dte inte finns nått rör egentligen
Fick du skära i bakspoilern?
av Thomas J
Japp, jag sågade ur en bit på höger sidan. Det är inte så svårt att bygga på högersidan finns det ju inget som sitter ivägen. Bara dit med ett Y-rör mitt för bakaxeln, lika långa rör åt båda håll, 90 graderskrök och en bit rör till och avsluta med ett snyggt slutrör, häng upp avgasröret i orginal upphägningen på vänster sida och på höger sida bara att använda hålen för dragkroken. Det är lite pyssel att få det snyggt men inte speciellt svårt
Mvh Thomas
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]