Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wide
forbo skrev:Kan ha legat en liten sten mellan bromskiva och bromssköld, som släppte när du backade.

//Fredrik
Hmm...jaha, ja åkte prcis innan på en grusad asfaltsväg. Kan det varit så enkelt, ja jäklar vad det tjöt ett tag... :lol:
Användarvisningsbild
av eiskall
Inspekterat skivorna runt om?
Användarvisningsbild
av forbo
wide skrev:
forbo skrev:Kan ha legat en liten sten mellan bromskiva och bromssköld, som släppte när du backade.

//Fredrik
Hmm...jaha, ja åkte prcis innan på en grusad asfaltsväg. Kan det varit så enkelt, ja jäklar vad det tjöt ett tag... :lol:
Ja då var det säkert en sten, brukar låta förj*vligt när dom lägger sig imellan :)

//Fredrik
Användarvisningsbild
av greeeken
Inspekterat dina hjullager?
Användarvisningsbild
av Ampy
ahhahah kolla så att din handbrom biter när du bromsar jag tror att det är ena handbroms packningen som har låssnat och låter mot Oket lyfft upp bakhjulet och snura på den kolla om det låter och LAGER NEJ DET ÄR INTE DET 100% Lagret låter inte det vinar som satan om den är så pass slut !!!!!!
Användarvisningsbild
av wide
Bilen har funkat klockrent sen jag backade bort det. Handbromsen funkar bra.
Det hade varit jäkligt kul om det var hjullagret som var paj, lät som en bandvagn + nån osynkad låda ett tag. Så har jag aldrig hört ett slut hjullager låta...:))
Användarvisningsbild
av Ampy
Låter typ som yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu vet iten går itne att skriva alla ljud men det bromsar som det ska med hanbromsen ser du att båd hjulen låser sig när du drar i den??

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]