NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bilgalen skrev:
XC90_Executive skrev:Vilken av mina bilar har jag skrivit dragit lägre än någon annan? Ta gärna ett exempel!
Det var just C70 T5:an jag tänkte på. I den här tråden skrev du att man ligger på 0.9 l/mil med T5 manuell i 110 på motorväg. Men i en annan tråd hade du kört din C70 på 0.66 l/milen. Borde ju inte skilja så mycket mellan landsväg och 110-väg?

I motorvägstempo (oftast 110-120) ligger den på 0.9-0.95l/mil. Landsväg och motorväg är riktigt stor skillnad! Snittfarten är ju betydligt lägre på landsväg. Jag har kört just den trippen ganska många gånger och brukar ligga på 0-73-0.74l/mil. Nu den senaste gången gav jag mig fan på att köra så snålt det bara går OCH nu med 16" friktionsdäck istället för 18" lågprofil.
av viktore
ska in en andra gång och prova c30 t5 nu i veckan.
återkommer med bensinförbrukning.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Tråden handlade ju egentligen om D5 manuell, och nu är ni inne på T5 ans bränsleförbrukning..... :roll:

/Kalle :wink:
Användarvisningsbild
av Kostas
~Kalle~ skrev:Tråden handlade ju egentligen om D5 manuell, och nu är ni inne på T5 ans bränsleförbrukning..... :roll:

/Kalle :wink:
Tack Kalle!!
Det är dock inte helt ovanligt att påbörjade ämnen slutar i nåt helt annat.
Användarvisningsbild
av jhedin
Hejsan alla förespråkare för manuella lådor. Jag tycker ni ska testa automat innan ni bestämmer er. Jag skulle aldrig vilja köra manuell igen.

Nu är jag en automat fantast. (RO)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
jhedin skrev:Hejsan alla förespråkare för manuella lådor. Jag tycker ni ska testa automat innan ni bestämmer er. Jag skulle aldrig vilja köra manuell igen.

Nu är jag en automat fantast. (RO)
Automat är grymt! Men i t.ex C30 känns manuell låda rätt! Tycker jag iallafall. Sen att man får 50Nm extra är bara en bonus! :D

I större bilar, V70/XC70/XC90 etc är det bara automat som gäller!

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]