Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tjotto
idag räknar förs.bolagen allt oftare med meryta vid lack, dvs att om en dörr skall lackas så tar dom med bitarna bervid. jag tror lackarna dimmar ut basen och sedan klarlackar hela ytan.
Användarvisningsbild
av Loner
tjotto skrev:idag räknar förs.bolagen allt oftare med meryta vid lack, dvs att om en dörr skall lackas så tar dom med bitarna bervid. jag tror lackarna dimmar ut basen och sedan klarlackar hela ytan.
Förvisso, men det blir oftast ändå en synlig skillnad i vissa vinklar, tyvärr

/L
Användarvisningsbild
av Loner
Förmdoligen är den extra känslig, för den är ju oftast fortfarande klibbig när man får hämta sin bil..

/L
Användarvisningsbild
av Nexus
Degnell skrev:Någon som visste hurvida lacken är extra känslig precis i början eller om det bara är en gammal skröna?
Jag har för mig vi har diskuterat det på forumet angående lackskydd på ny bil och kom fram till att lacken är härdad och ska ej vara känslig. Någon kanske minns vilken tråd det var?????
Användarvisningsbild
av Micke™
lite offtopic.

Fick en EU-moppe i sidan på min s40, inga stora skador men lite bulor här och där längs hela vänster sida. jag har lavasvart metallic, ser inga som helst nyansskillnader (nu vet jag inte hur det är på ljusare färger och skiftningar så jag uttalar mig inte om det.). Det blev kanon. De lackade följande saker:

motorhuv
framskärm
förardörr
passagerardörr
bakflygel inkl den del som går tillbaka upp över taket och avslutas som a-stolpe

Det som grämer mig mest är att de sket i att måla tröskeln som går ner från bakflygeln så att säga. vilken merkostnad skulle det gjort?

Hoppas det löser sig för dig Degnell och att det inte blir några skiftningar
Användarvisningsbild
av Dartman
Du Degnell, har du några ovänner ?
Känns lite mer som en slags hämnd istället för den klassiska på väg hem från puben....grej :shock:
Användarvisningsbild
av Degnell
Dartman skrev:Du Degnell, har du några ovänner ?
Känns lite mer som en slags hämnd istället för den klassiska på väg hem från puben....grej :shock:
Som jag skrev i första inlägget. Jag tror jag parkerade på en parkering som någon annan såg som sin. Bilen bredvid hade dom oxå skrivit på kvällen innan, men bara i smutsen på bakrutan. Själv hade jag en stor baksnus på rutan efter den natten. Tror inte det är något personligt för nu har jag parkerat på en annan parkering och har inte fått snus(som jag fått 3 ggr tidigare) eller något liknande på snart en månad.
Användarvisningsbild
av Nexus
Dartman skrev:Du Degnell, har du några ovänner ?
mopedåkarna i denna stad är inte kloka. Syrran satt och titta på tv , bilen står på gatan 4 m från fönstret. en moped stannar ,killen bakpå drar en påk eller liknande i rutan helt oproviserat. sen hoppar han på och de drar vidare. Syrrans kille försökte följa efter med de försvann fort då mopeden inte gick 30 km/h.
Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.

Stereo byte

Jag har satt in en eftermarknadsstereo i en V70, m[…]