Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej jag är riktigt nöjd med min v60 T5 2019 R- Design rullat nu 6300 mil men har bara ägt den i 3,5 månad och kört 200 mil. Men har kostat på den med lite nya grejer ljusramp, motorvärmare med kupe uttag stänkskydd runt om och nya vinterdäck 👍👍
Puggento skrev: fre 12 jan 2024, 10:57
JohanFredriksson skrev: Gav sig elmotorn så tidigt angav de någon anledning och fick du en känsla av hur vanligt problemet var?

Även intressant om du vet vad det skulle kostat om du fått hosta upp pengarna själv?

Någon annan som fått strul med elmotorn eller batteri?
Fick ingen förklaring direkt till varför elmotorn hade gick sönder. Den började klonka vid pådrag och det var något som glappade. Hade säkert gått att laga men Volvo tog det på garantin och bytte ut elmotorn. Det hade kostat 52 000:- om inte garantin eller försäkring täckt det.

Känner till fler som haft samma fel på elmotorn i sina V60. Finns några trådar om det.
Den var härlig att köra och constant AWD den gick väldigt bra men gissar tanken blir tom fort. Har kollat på fler forum och det verkar vara en del problem med tekniken så jag tror det får vänta. En del tycker tom att batteriet degraderas under de få år de haft den. Får förtränga vill ha känslan. Kanske värt ca 700 000 kr om kvaliteten och driftsäkerheten varit hög.

Tack för svar

Johan Fredriksson

Tack för svar.
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]