Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, ny här på forumet.

Igår sparade jag ner en ny sensus Navigation kartversion på USB (formaterade j endast tömde USB)
startade uppdatering i bilen,
efter c:a 45% och efter c:a en timma så rapporterade systemet att USB inte gick att läsa.
Valde då exit i menyn och den återgick att lasa om såg så ut iaf.

Idag försökte jag gå vidare men det fungerade ej så jag tog ut USB och formaterade den till FAT32
laddade ner senaste karversionen igen och kontrollerade den = OK .
Innan det var klart då vände jag bilen och valde att avbryta laddningen.
Sen gick jag in hämtade USB gick ut till bilen och började processen på nytt.
Då ville den bara att jag skulle sätta i USB i uttag 1 sen väntade den några sekunder innan den påbörjade att
Starta navigatorn MEN den startar aldrig det bara ser så ut. Samma reaktion om jag har i USB eller ej.

Ringde Supporten men fick ingen hjälp så jag gjorden fabriksåterställning. När jag trycker på Navigatorn så händer samma sak den bara "Startar Navigator" men ingenting händer.

Tacksam för tips o tricks
Vad använder du för USB-minne? Testa annat 32GB USB-minne om det blir samma sak, verkar som detta inte kan läsas av bilen.
Testa ett annat minne, jag hade samma fenomen i min XC60 2016 fick testa ett par minnen innan det funkade, har för mig att det funkade med ett 64gb till sist, om det är fabrikatet el storleken på minne som ställer till det vet jag dok inte.
Även jag har samma erfarenhet, men på min V60. Det första USB-minnet fungerade inte, så jag fick använda ett annat fabrikat av USB-minne. Jag har inte USB-minnena i närheten nu, men båda är på 32GB vet jag.
Jag har använt samma USB vid flertal tidigare kartuppdateringar i samma bil.
Det funkar i datorn och passerar kontrollen.

Det som kan vara problemet nu är att jag avbröt uppdateringen halvvägs.
Jag får skaffa ett nytt USB då och testa.
Vilka versioner av USB skall jag då köpa ? Passar alla?
tack
Nu har jag köpt nytt USB, formaterat till FAT32, laddat ner ny karta, kontrollerat, och sedan satt in USB i bilen efter att
startat upp bilen. skärmen visar att Navigatorn startar men inget händer.. se bild.

Vad göra mer finns något?

Jag ringde en Personlig tekniker på Bilia men han sa att dom inte var någon telefontjänst..
Bilagor
IMG_5222.JPG
IMG_5222.JPG (3.53 MiB) Visad 737 gånger
Normalt sett ska den börja ladda ner automatiskt.
Blir det någon skillnad om du låter navigatorn vara uppstartad så du ser den vanliga kartbilden innan du sätter i USB-stickan?
Nästa elbil från Volvo?

Håller med, tycker designen ändå[…]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]