Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gutten23
Hejsan har fått ytligare lite problem på min v70. Har sökt runt lite angående felkoden.

Kan först ta och berätta lite. Har haft samma fel tidigare fast då en annan felkod P034100. Nu när jag läser vad felkoden menar, så har jag blandat ihop det. Vad jag menar med det är att jag bytte Vevaxelgivaren. Istället för kamaxelgivaren. Konstigt nog har det funkat tills igår. För problemet har varit att den tänder till och hoppar till. Utan att starta, så har man fått trycka av och på starten. Då har den startat. Detta har alltså kommit tillbaks nu, men nu när jag skriver det förstår jag att jag bytt helt fel sensor konstigt nog.

Nya felkoden är ju dock över vevaxelsensorn jag bytte i augusti. Kan dom gå sönder, så fort. Har även 1 till felkod, men det är eftersom jag kört så korta sträckor gissar jag på.

Flera säger att det även kan bero på startmotorn, men den verkar bra trots 38k milen. Även dåligt batteri säger vissa forum.

Har inte haft orken till att kolla på det.

Nu när jag märkt att jag bytte fel sensor, så ska jag byta kamaxel sensorn också, men fattar inte varför vevaxelsensorn går sönder. Den är ju ny känns lite skumt.

Vad tror ni är det fel på nya vev sensorn
Är det vanligt med kabel brott där?

Har även denna felkod. Har kört väldigt korta sträckor, så troligtvis därför. Ska se om ligga på höga varv under någon körning hjälper.
IMG_2782.jpeg
IMG_2782.jpeg (2.9 MiB) Visad 308 gånger
Bilagor
IMG_2783.jpeg
IMG_2783.jpeg (2.72 MiB) Visad 308 gånger
Senast redigerad av 1 Gutten23, redigerad totalt 0 gånger.
Nästa elbil från Volvo?

Vad tycker ni om det spekulerade priset på […]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]