- ons 10 jan 2024, 20:30
Startade bilen tidigt tisdag morgon (9/10). Kolmörkt ute. Fick meddelande på displayen att det var fel på positionsljus.
OK, en glödlampa som pajat tänkte jag. Inga problem, byter jag senare.
Men, hade en bil bakom mig som blinkade ett par gånger med ljustutan.
Väl framme, efter två mil, skulle jag öppna bagageluckan och upptäcker att jag inte har några bakljus tända överhuvudtaget. Och inga parkeringsljus fram heller. Bilen var helt mörklagd.
Halv- och helljus fungerade som vanligt.
Läste någonstans på forumet att det kunde vara fel på ljusomkopplaren i kupén. Har nu förstått att detta är inget ovanligt fel, men också att Volvo inte längre tillhandahåller utbytes kontaktdon.
Har efter långt letande hittat en utbytesdel. Monteras förhoppningsvis under morgondagen.
Någon annan som haft detta problem, och hur löstes det?
Bengans1
OK, en glödlampa som pajat tänkte jag. Inga problem, byter jag senare.
Men, hade en bil bakom mig som blinkade ett par gånger med ljustutan.
Väl framme, efter två mil, skulle jag öppna bagageluckan och upptäcker att jag inte har några bakljus tända överhuvudtaget. Och inga parkeringsljus fram heller. Bilen var helt mörklagd.
Halv- och helljus fungerade som vanligt.
Läste någonstans på forumet att det kunde vara fel på ljusomkopplaren i kupén. Har nu förstått att detta är inget ovanligt fel, men också att Volvo inte längre tillhandahåller utbytes kontaktdon.
Har efter långt letande hittat en utbytesdel. Monteras förhoppningsvis under morgondagen.
Någon annan som haft detta problem, och hur löstes det?
Bengans1