Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s60awd
Oh.... nice... thanx... lägger upp en bild sen med det färdiga resultatet...
av Mbil
Hej!
Jag har monterat Biltemas backsensorer på en V70 06:a med drag.
Då jag backar på grusväg så piper det från sensorerna, men inte då man backar på asfalt. Sensorerna är monterade utan niveleringsringar så de pekar lite neråt. Någon annan som har samma fenomen?
Användarvisningsbild
av skovde
Brainded skrev:Jag funderar på om de kan bli mindre känsliga om jag slänger på några lager lack. För som det är nu så varnar sista läget löjligt tidigt.

mvh
Anders
Kan nog stämma bra, jag kollade i Volvos egna monteringsanvisningar
för "backvarningssystem" för V70N , där står det: "Sensorerna måste lackeras för att uppnå fullgod funktion."

Mvh Robert
Användarvisningsbild
av Nexus
DaAddez skrev:
matzen10 skrev:
DaAddez skrev:Snygg värre..

Det där måste man ju fixa..

Matzen det där borde vi ju kunna fixa tillsammmans.. :wink:
Klart vi borde! Dessutom kommer Brainded oxå förbi!! När har ni tid?!

---> Matz
haha snackar vi allvar nu eller skämtar vi??!

Kul me träff med backsenorsmontering på alla :wink:
:lol: :lol: detta var kul att följa :wink: ett gott skratt fick man sig. synd bara att det var en svordom(SAAB) inblandad :wink: :wink:
av kpn33
-Är det någon mer som har erfarenhet av att monterat biltemas bacvarnare på en volvo v50?
-hur gick ni tillväga med monteringen?
Användarvisningsbild
av greeeken
V70BiFuel03 skrev:Då var Biltemas backsensor paket även monterat på min bil. En del grejer är ju som bekant ingen hit att köpa på Biltema men detta backsensor kit är helt klart prisvärt....även för en tekniskt obegåvad person som mig själv som väljer att leja bort sådant här jobb :wink: . Så kitet + arbetskostnad hos er favorit mek gör detta till en avgjort bra deal.

För en gångs skull så var det en väldig fördel med svart bil iom att sensorerna inte behövdes lackas/målas :)

nedan några bilder....inte vidare kvalitet & bilen är schmutsig men i alla fall :wink:

Bild

Bild

Bild

Nedan ser ni (pilen) var vi valde att stoppa dosan

Bild

Här ser ni var jag satte "pip" enheten. Det finns en liten av & på knapp som jag ville ha möjlighet att enkelt komma åt....därav placeringen.

Bild

Bild

Pip mojängen är den trådlös eller går det en kabel från boxen (backsensorn) hela vägen dit fram?
I så fall hur drog du kabeln?
Han en trådlös variant o ja tycker den suger kamel
av matzen10
greeeken skrev:Pip mojängen är den trådlös eller går det en kabel från boxen (backsensorn) hela vägen dit fram?
I så fall hur drog du kabeln?
Han en trådlös variant o ja tycker den suger kamel
Det är tråd hela vägen! Jag petade min under plasttrösklarna hela vägen fram till instrumentbrädan där den är fäst i säkringsboxen. Kabeln räcker gott och väl!

M V H
---> Matz
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 23

Vilken mjukvara har du? 3.3.16 har jag och det fun[…]

Löst nu. De va kudden som va kass blir byta[…]

Kolla under batterilådan och vid "burke[…]