Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tønnessen
Fått avlest mekanisk turbo feil ,
Er det bare å få byttet turbo, eller må det mer feilsoking til , ,
Dårlig motorkraft , kom helt plutselig ikke opplevd noe tidligere ,

Sent from my iPad using Tapatalk
av Tønnessen
Cotag skrev:Jämför koderna från exempelvis denna tråd: viewtopic.php?f=70&t=175891
Takker for svar
Ikke helt samme symptomer ,
Bilen sviver men det er dårlig trekkraft , og det uler fra tutbo når den kommer over 2000 rpm , blir mye lyd.
Hsr inke tilgang til p få lese av mer koder da dette bl gjort hos mon svoger som bor 20 mil vekke ,
Skal bestille tid på verksted på tirsdag når de åpner etter jul og nyttår ,
Bilen sviver og går å kjøre , men den er treg

Blir vel å få tak i et diagnose apparat selv for å kunne sjekke
Fikk også avlest feil på klimaanlegget som må utbedres noe med en sesnsor i høyre fot brønn

Sent from my iPhone using Tapatalk
av Tønnessen
Takk for raskt svar , det ligner , men her er det bare tomt for krefter hele veien , hører turboen hyle når jeg gir gass men det er liksom ingen hjemme ,
kjørte hjem fra juleselskap i går og det går å komme opp i fart på slettene men i oppover bakkene så går det i 60-70 kmt med full gass , , men det er nesten ikke respons på gassen uten om at det blir masse lyd , må nok levers på verksted når de åpner på ny året for å bli fikset ,
Har desverre ikke tilgan til å få lest ut koder hjemme i Stavanger ,
av Truckdoktor
Utgår ifrån att du har en diesel.

Behövs säkert lite felsökning så ingen slang, laddluftkylare eller liknande gått sönder innan man rentav byter turbo. Kan ju vara nåt "enkelt" också.

Kör inte så mycket med felet då dålig lufttillförsel från turbon gör att bränsleblandning blir mycket fetare. Detta orsakar att partikelfilter sätter igen sig med sot rätt fort på detta sätt och då händer det att den inte går att regenerera och måste bytas med. Och en ny DPF är minst likadyrt som en turbo.

Skickat från min SM-S916B via Tapatalk

av Tønnessen
Bilen står til 2 jan , da skal den på verksted , så får vi se hva de sier ,
Det er en diesel ja , D4 190 hk, 2018 mod
Skulle jo tro at problemer med turbo skulle komme gradvis ,
Men her er var det ikke noe signal om feil før jeg fikk motor lampen ,
Skal bli spennende å se hva de finner ,krysser fingrene for en slange eller en sensor ,

Har bestil OBD leser fra Foxvell så skal være bedre forberedt fremover ,
Er litt små ting som har irritert meg over tid ,
Føler klimanlegget ikke regulerer skikkelig , der var det også en feilkode for feil på sensor i høyre fotbrønn,
Setevarmen i venstre sete er også sluttet å varme ,
Så det er litt å ta tak i til våren

Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
av Cotag
Tønnessen skrev:hører turboen hyle når jeg gir gass men det er liksom ingen hjemme
Jag utgår också från att det är en diesel.

Ja det är inte så enkelt att en turboslang har hoppat av? Snurrar turbo och ger turbinljud ifrån sig utan att ge tryck så ligger det väl nära till hands?
Det har hänt mig efter ett balansaxelbyte då mekanikern som haft nere sumpen dragit en slangklämma snett till en turboslang. Symptomen är likt dina, bilen gick i "limp mode"
Ut och kolla slanganslutningar med slangklämma, det finns inte så många.
av Tønnessen
Cotag , takker for inspill
jeg får gå ut og sjekke dette idag når det er lyst , ikke sælig vær ute til å holde på forlenge , regn og +2 grader og masse vind , men får gjøre et forsøk , :)
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]