- fre 29 dec 2023, 17:58
Hur Volvo säljer bilar tas lämpligen i tex denna tråd: viewtopic.php?f=22&t=159901
Moderator: Moderatorer
LarsaV60 skrev:Fick min t6 igår 29/12-23. Beställdes 22/6-22.Intressant - 330e? Många verkar gilla BMW hårt, vad var det du inte gillade...
Volvo V60 Recharge T6 Core Edition
Fusion Red Metallic
Infällbar dragkrok
Tonade rutor
Lackförsegling
Lastrumsmatta
Gummimattor
Tycker bilen hade allt jag ville ha så beställde inget ytterligare lulllull. Gillar den orangeröda färgen.
Min första Volvo. Har tills nu alltid kört Audi. Hade ingen laddhybrid jag tyckte dög. BMW gick bort efter provkörning och dess lägre räckvidd på el. SUV var aldrig aktuellt.
perhall skrev: ↑sön 31 dec 2023, 01:29Tror faktiskt det är vad många gillar med BMW, sportigare mer ”responsiv”, som jag inte gillar. Volvon är mer bekväm och ”följsam”. Detta förutom skillnaderna i räckvidd och bagageutrymme. Har även för mig dragvikt men här minns jag kanske fel. Var ju ett och ett halvt år sedan.LarsaV60 skrev:Fick min t6 igår 29/12-23. Beställdes 22/6-22.Intressant - 330e? Många verkar gilla BMW hårt, vad var det du inte gillade...
Fusion Red Metallic
Infällbar dragkrok
Tonade rutor
Lackförsegling
Lastrumsmatta
Gummimattor
Tycker bilen hade allt jag ville ha så beställde inget ytterligare lulllull. Gillar den orangeröda färgen.
Min första Volvo. Har tills nu alltid kört Audi. Hade ingen laddhybrid jag tyckte dög. BMW gick bort efter provkörning och dess lägre räckvidd på el. SUV var aldrig aktuellt.
Thomasksen skrev: ↑sön 31 dec 2023, 16:17 Grattis era nya bilar, låååång väntan. Hur länge innan uthämtning fick ni leveransbesked från Volvo.27/10-23 fick jag mail ” Inom kort börjar vi bygga din nya bil” från Volvo Cars. Bilen hämtade jag ut 29/12-23.
Jag har inte en susning när min ska levereras,
LarsaV60 skrev:Fick min t6 igår 29/12-23. Beställdes 22/6-22.Samma här, kört Audi A4 i +20 år och valde med bort både BMW 330e och Mercedes C 300 e. BMW kändes bara tröttsamt sportig. När man körde BMW och Mercedes så kändes det som om man åkte runt med bagage fullastat på något vis. Vilket troligen beror på batteriernas placering. Sedan så blir man helt yr på alla tillvals möjligheter på Tyskarna som man måste ha koll på för att inte missa något viktigt. Här slår Volvo dom båda med sin extremt bra grund utrustning och är mycket trevlig att köra. Har beställt samma bilen som dig T6 Core Edition, vilket har i princip samma utrustning som en Plus förutom skin och elstolar.
Fusion Red Metallic
Infällbar dragkrok
Tonade rutor
Lackförsegling
Lastrumsmatta
Gummimattor
Nja, det låter som om dom planerar att bygga[…]