Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gissar också på låskista, fick byta alla mina på en v70 årsmodell 2010.
Man kunde se på låsknoppen att den bara gick ner 1/3 när det krånglade, vissa gånger fick man trycka 3-4 gånger för att den skulle gå ner eller upp.
Har även bytt bakre låskistor på min V40 nu i mellandagarna, min andra v70 årsmodell 2015 har aldrig krånglat med låsen.
Det här med att köpa begagnade bilar på distans är lurigt. I princip kan man inte reklamera 1) fel som borde upptäckas vid provkörining 2) slitage eller fel som är normala för åldern. Det mesta du nämner ligger i farans riktning att räknas till sånt.
topejas skrev:Uppdatering,

Pratade med säljaren idag och han påstår att det kan vara kylan som gör att låset på vänster bakdörr inte alltid öppnar sig, likaså att fönserhissen på höger bakdörr är helt ur funktion (både panel vid förare och på dörren).

Styrservon vill han inte alls kännas vid, den fungerade jättebra tyckte han när den stod i hallen.

När jag nämner att ledramp inte alls fungerar så påstår han att det stämmer, men inget han sa till om varken i annons eller när jag pratade på telefon innan köp.

Någon som är kunnig och säga om det är rimlig anledning att kylan (runt -1 till -5 grader) ska kunna göra så att lås kärvar på en dörr och att fönsterhiss inte alls funkar på andra dörr? Ingen frost alls på rutan.
Då kan han ju med gott samvete maila över bilens Varudeklaration :) Eftersom han skyller på annat hade jag redan från start legat på de varje dag tills de ger något i alla fall :)

Vissa mekaniska fel eller elektriska finns ju ofta vid miltalen och det får man ta, men styrservon skulle jag inte ge mig på. Ingen vet ju vare det är för fel och kan dessutom vara trafikfarligt för dig och andra
Micce1980 skrev: tis 02 jan 2024, 17:15Då kan han ju med gott samvete maila över bilens Varudeklaration :) Eftersom han skyller på annat hade jag redan från start legat på de varje dag tills de ger något i alla fall :)

Vissa mekaniska fel eller elektriska finns ju ofta vid miltalen och det får man ta, men styrservon skulle jag inte ge mig på. Ingen vet ju vare det är för fel och kan dessutom vara trafikfarligt för dig och andra

Nä precis och skall tilläggas att jag förväntar mig inte att bilen ska vara felfri. Däremot skulle jag önska att säljaren meddelar istället vad som behöver ses över och vad som eventuellt behövs bytas ut istället för att måla upp guld och gröna skogar i och med att jag köper på distans.

Då kan jag iaf med gott humör ta mig an det som behövs fixa och boka hos verkstad eller eventuellt att de kunde ha skjutit fram leveransen och åtgärdat det innan leverans.. :-)

Ja, var glad för att ha en fungerande AC i so[…]

B230fk går dåligt & ojämnt

Felkoder?? Börja med "vanlig" servi[…]

Camber vänster sida Volvo 240

Mitt vänstra framdäck har en negativ cam[…]

Det var ju det jag sa. Vissa ser bara problem. D[…]