Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Viola
Hej! Jag har precis tagit körkort och letar därför efter en bil. Jag har hittat en fin v70 -10 som jag är sugen på. Dock har bilen legat ute på blocket i ca 3 månader, jag undrar då vad orsaken till att den legat ute så länge men inte blivit såld är? Behöver det betyda att det är något fel på den? Enligt annonsen så ska den vara servad enligt konstens alla regler, kamrem nybytt m.m. Samt att bilen är väldigt fin utvändigt och invändigt, men somsagt känns det lite konstigt att en så fin samt servad bil inte blir såld. Vad tror ni att det kan bero på? Behöver det vara något fel på den?
av efraiem1
Priset kan vara galet?
Kollat autouncle/car.info?

Skickat från min SM-G780F via Tapatalk

av V90Förare
Vill du skicka länk eller registreringsnummer så kan jag försöka fiska fram lite info, alt gör du det själv med hjälp av carinfo, biluppgifter, transportstyrelsen osv

Sen så är det ju så att varje bilköp oavsett ny eller begagnad är en ”risk” i det avseendet
av Viola
efraiem1 skrev: tis 26 dec 2023, 18:46 Priset kan vara galet?
Kollat autouncle/car.info?

Skickat från min SM-G780F via Tapatalk
De begär 38000kr för den.
av Viola
V90Förare skrev: tis 26 dec 2023, 18:47 Vill du skicka länk eller registreringsnummer så kan jag försöka fiska fram lite info, alt gör du det själv med hjälp av carinfo, biluppgifter, transportstyrelsen osv

Sen så är det ju så att varje bilköp oavsett ny eller begagnad är en ”risk” i det avseendet
Tack, jag ska kika runt lite på dina tips.
av dannesk
Viola skrev: De begär 38000kr för den.
Är rätt svårt att svara på varför en bil legat ute länge och du inte ger någon vidare info. Om de endast begär 38.000kr för en V70 my10 så lär det vara rätt många mil på den samt säkerligen nått fel också eller dåligt skick därav svalt intresse för den.

Men man behöver inte köra till en bens[…]

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardäck[…]

Jag passerade precis 1000 mil med min så jag[…]

B230fk går dåligt & ojämnt

Yes, får kolla. Dock gick bilen sämre n[…]