Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av LOB
Jag har nu köpt ny stötfångarplast på skroten då den gamla var skadad. Behöver jag demontera hela stötfångaren för att kunna byta plasten? (stötfångarbeklädnad kallas det på bildelsbasen)
av Flyer
Du behöver inte lossa hela stötfångaren. Det sitter en massa U-formade clips (stora och mindre) i överkanten mellan aluminiumbalken och plastbelädnaden (under strålkastarna m.m. Du kommer främst åt dom genom att sticka upp handen underifrån o känna var de sitter. Lite krångligt men det funkar. På sidorna sitter den i plastskenor så du måste dra hela plastgrejen rakt framåt. Om du har motorvärmaruttaget bakom nummerplåten fram så måste de skruvarna lossas också.
av LOB
tack!
När den nya plasten ska monteras, är det bara att trycka dit den då?
av Flyer
Det var ett par år sen jag gjorde detta men vad jag minns så underlättar det om man är en på varje sida som styr in plasten i skenorna. När det sen är på plats så klämmer du på clipsen i överkant igen.
Bensinpriser v2

@StefanN , Nån som minns vad bensin kost[…]

Ingen som har idéer om vart man kan bö[…]

Hej. Förra veckan fick jag upp meddelandet m[…]

Volvo V60 2014

Ett av villkoren är: Motorn auto-stoppar int[…]