Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ferm100
Hej! Admin får ta bort om det inte passar :-)

Jag behöver ta bort den här spaken som man vevar ner rutan med men har försökt att bända bakom den här täcklisten och allt möjligt men ingenting Funkar

Vad ska jag göra?
Behöver fixa det ganska snart :-o

Gäller bil Volvo 745 1990
Täcklisten sitter väl fast mot delen som går in i dörren med en klickgrej, och sedan sitter en skruv under. Hur långt kommer du när du bänder? Går den sönder kan man alltid köpa nytt.
Hej! Sent svar.
Kommer ingen stans typ jag bänder precis bakom listen om du förstår vart jag menar :-) men det funkar ju som sagt inte så Vart skall man bända Exakt? Så jag kan få bort den :-)
Ta en platt mejsel som är liten nog att trycka in, men grov nog att inte bara käka upp plasten. Tryck in mejseln på sidan där handtaget går in i dörren, dvs där handtaget är "starkast" eller vad man ska säga. Sedan får du böja upp plasten. Får du inte ut plasten kan du väl vålda lite, men går det inte här kanske någon tidigare har varit där och limmat? Testa isåfall att värma plasten med pistol eller liknande (inte öppen eld såklart). Om plasten går up lite så får du helt enkelt ha lite känsla här och dra mejseln längs med kanterna och böja upp försiktigt tills plasten "klickar" ur. I värsta fall och om du inte bryr dig kan du alltid borra mitt i handtaget där det går in i dörren. Det sitter en skruv där, och borrar man med typ 10mm borr så kan man skruva loss handtaget med täckplasten på.

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]