Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig.

Jag råkade tappa hela avgassystemet förra veckan. Allt från främre röret rök all världens väg. Idag bytte jag allt förutom katalysatorn som fick hänga med lite till. Bilen har då stått en vecka utan avgasrör. Men då började problemen. Startmotorn fungerar fint när jag vrider om tändningen. Men startar gör bilen inte. Den tänder till någon gång ibland men inte så mycket så att den startar.

Var börjar jag leta?

Den startar inte heller utan avgasrör.

Det är alltså en 740 -88 med B230F
av Frownlayer
Kolla under så att inget är skadat. när avgasröret flög iväg så träffadedet kanske bränsleledningen så att den inte får nog med soppa.
av marcus7601
Tack för svaret!

Tanken slog mig också. Det droppade ingenting när jag försökte starta den iaf och det har inte läckt när den har stått under veckan. Skall kolla mer men jag tror nog det är något annat faktiskt. Några mer förslag?
av F_Palle
Jag är väl helt fel ute, men hur gick det för lambdasonden? kablar och allt sånt , inte så att kablarna kan gått av när avgassytemet ramla av?
Användarvisningsbild
av igelkottar
Om katten lossnade oxså så är ju risken stor att keramiken gått sönder
och därmed täpper igen för avgaserna att komma ut.
Bensinpriser v2

@StefanN , Nån som minns vad bensin kost[…]

Ingen som har idéer om vart man kan bö[…]

Hej. Förra veckan fick jag upp meddelandet m[…]

Volvo V60 2014

Ett av villkoren är: Motorn auto-stoppar int[…]