Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
De äldre flyttar ner bromsljuset från blå till grön om luckan är öppen, men här gäller det ju en nyare bil, så det kan inte vara det som är anledningen.
av Linkan72
Grejen är att jag har inte bromsljus på blå, det är alltid på grönt så när jag släpper bromsen så blir grön kolsvart förutom på sidorna där 3 små dioder lyser konstant 🤔
av UnleashFusion
Den blåa partiet lyser inte kraftigare vid inbromsning vare sig du har (slingorna) på/av. endast grön vid inbromsning blir kraftigare. utöver det lyser slingorna konstant om man nu inte "stängt av"
av Linkan72
Nä jag vet, blå funkar som vanligt, konstant ljus vare sig jag bromsar eller ej, men grön är helt svart tills jag bromsar och slocknar helt när jag släpper bromsen igen. Jag tror att grön ska lysa konstant med fast med ett kraftigare ljus när jag bromsar. Eller tänker jag fel? 🤔
av UnleashFusion
Linkan72 skrev: tis 19 dec 2023, 15:55 Nä jag vet, blå funkar som vanligt, konstant ljus vare sig jag bromsar eller ej, men grön är helt svart tills jag bromsar och slocknar helt när jag släpper bromsen igen. Jag tror att grön ska lysa konstant med fast med ett kraftigare ljus när jag bromsar. Eller tänker jag fel? 🤔
Så om jag fattar det rätt så lyser slingorna(eller den där LED-slingan) på blåa och gröna? och du har provat testat olika lägen (0/auto/på) på ljus-reglaget(reglaget vänster sida. händer något? Både blå & grön slinga ska lysa samtidigt men som du säger vid inbromsning ska det bli kraftigare på den gröna och direkt när du släpper bromsen återgå till LED-slingan och inte helt svart.
av Linkan72
Det är endast dom blå som lyser konstant, i samma styrka, oavsett om jag bromsar eller ej och dom gröna lyser endast då jag bromsar.

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]

Dragvikt 850 vs. 940?

Förstärkningssats fanns till 850. Med de[…]

B30a i en 740?

B30f var med kat från fabrik om jag minns re[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

ha inte handbromsen åtdragen, och peta loss […]