Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V70 från 2009 2.5ft. Insåg idag att positionsljuset på höger sida aldrig slocknar, även fast bilen är avstängd (vänster sida slocknar som den ska). Testat alla vred inne i bilen men den är igång oavsett. Ljuset är LED från biltema som suttit där i ca 3 år.
Vad kan vara fel? Den lyser svagare när motorn är av.
Se bilder
Senast redigerad av 1 Rolle85, redigerad totalt 0 gånger.
Det förekommer att LED lyser så länge övervakningen av lampan är igång. Detta då på bilar som inte är tänkta att ha LED utan vanliga glödlampor.
En 2009 är inte konstruerad för LED, så i så fall är felet att du satt i fel sorts lampor.
Fick ett nytt problem, tydligen känner bilen inte av LED lampan och säger att den är sönder, trots att den lyser. Fick ta bort led ljuset och satte dit ett vanligt positionsljus så nu funkar det...
Bilen förväntar sig en viss strömförbrukning, men LED är snålare, så det går inte åt tillräckligt för att bilen ska tro att det sitter en fungerande lampa där.
Det är av samma anledning min gamla TRM från 2012 inte fungerar med ett modernt släp som har LED överallt. Min TRM förväntar sig en effekt på över 10 W på bak- och positionsljusen för att starta ordentligt.
Vilken bränslebox passar?

Hej har en 740 turbo 1990 med AC Sitter en box i […]

Jag har tagit tid hur lång tid det tar att t[…]

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardäck[…]

Jag passerade precis 1000 mil med min så jag[…]