- lör 09 dec 2023, 21:50
#1563699
Jag skall byta ¤ Vattenpump ¤ Spännrulle ¤ Kamrem och VVT. +Packboxar med....... när jag ändå håller på!
Jag kommer att Nollställa ¤ Vevaxeln med Tolk! Och Tolk till Kamaxlarna. För att veta att det är EXAKT Nollad Motor.
Och ställa in kugghjulet i "Centrum" på Nya VVT:n ( 3 Skruvar)
VAD ÄR RÄTT inställning för att vara EXAKT?
Volvo tar närmare 6000:- för ENDAST justering av VVT enheter. Det är ju mer än vad bilen är värd!
Och då kan jag tänka mig priset på det övriga! Om dom skall byta allt annat.......
VVT är säker bra när det fungerar, och allt är exakt rätt! Men om det inte gör det? Har du fått med djävulen att göra!
Någon som vet? inställning?

Jag kommer att Nollställa ¤ Vevaxeln med Tolk! Och Tolk till Kamaxlarna. För att veta att det är EXAKT Nollad Motor.
Och ställa in kugghjulet i "Centrum" på Nya VVT:n ( 3 Skruvar)
VAD ÄR RÄTT inställning för att vara EXAKT?
Volvo tar närmare 6000:- för ENDAST justering av VVT enheter. Det är ju mer än vad bilen är värd!

VVT är säker bra när det fungerar, och allt är exakt rätt! Men om det inte gör det? Har du fått med djävulen att göra!
Någon som vet? inställning?