Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AlfS
:x Jag har en V70 bensin 04.Det verkar vara glapp i tändningslåset då det ibland händer lustiga saker.Det händer att den inte startar när jag vrider om nyckeln utan jag måste ta ur den och börja om,ibland kan hela instrumenteringen bli svart och mätarna går till noll vid dessa tillfällen så stannar inte värmefläkten direkt när jag stannar bilen utan den går en stund ändå även om jag tar ur nyckeln.Vad gör jag?
Användarvisningsbild
av COCS
Jag hade ett liknande problem med en BMW - som började plötsligt och höll i sig flera dagar. En dag när jag hade tankat gick det ej att starta alls. Jag fick då en bit kabel på bensinstationen och kopplade direkt till startmotorns solenoid (med tändningsnyckeln på) och då gick den igång, så jag kunde köra hem. Bytte därefter interna vredet till tändningslåset (det bakom nyckeln) och allt funkade perfekt. Kanske det hade gått att åtgärda med elektronikspray, men det tänkte jag inte på då. Det som var jobbigt med detta, var att själva låset med nyckeln var fastsatt med en bult från fabriken som var avdragen på ett sådant sätt att det var mycket svårt att få bort den, men allt lyckades och inga alls problem efter det...

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]