Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej där Du.
Om din ratt inte är utbytt sedan tidigare, så är det faktiskt så att airbagen inte kommer passa från 2009 till en 2013. Airbagen fick nytt utseende för årsmodell 2010 vill jag minnas.
Om så är fallet måste du använda dig av rattar från spannet 2008-2009 tyvärr. vilken färg har du på inredningen, Offblack eller Beige?
Retrofitp3 skrev:Hej där Du.
Om din ratt inte är utbytt sedan tidigare, så är det faktiskt så att airbagen inte kommer passa från 2009 till en 2013. Airbagen fick nytt utseende för årsmodell 2010 vill jag minnas.
Om så är fallet måste du använda dig av rattar från spannet 2008-2009 tyvärr. vilken färg har du på inredningen, Offblack eller Beige?
Okej. Då med andra ord behöver jag isf byta både ratt och airbag, eller funkar inte det heller.

Det är offblack
Hajsan igen.
Jo ska du byta generation på ratten så måste du ha både airbag och ratt. Du måste modifiera eller ta bort den nya airbagkontakten i ratten från 2010- Då den nya kontakten har en helt annan anslutning mot SAS(Rattvinkelgivaren.)
Retrofitp3 skrev:Hajsan igen.
Jo ska du byta generation på ratten så måste du ha både airbag och ratt. Du måste modifiera eller ta bort den nya airbagkontakten i ratten från 2010- Då den nya kontakten har en helt annan anslutning mot SAS(Rattvinkelgivaren.)
Vafan finns det ingen r design ratt för 2009 års v70?
Verkar konstigt.

Felkod på en abs-sensor beror knappast p&ari[…]

Min erfarenhet med just dem kompressorer och ljud […]

finansiera V90

Tveksam om Volvofinans har sånt upplägg[…]

Verkar att den verkstad kan bara göra ett byt[…]