Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av erikwu
Jag har en V90 1998 där båda de yttre dörrhandtagen på vänster sida har gett upp. De går inte att öppna utifrån, men inifrån går bra. Någon del inuti handtaget som gett upp. Jag behöver alltså nya handtag. Någon som vet var jag kan hitta sådana?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Skroten/blocket/tradera/osv. Men, dom går åt som smör i solsken så det kan vara svårt att få tag på, ännu svårare att få tag på till vettigt pris.

Alternativet är ju att montera vanliga 7/940 handtag.... Fult som stryk, men du har ju iaf fungerande handtag då tills dess att du får tag på rätt.
Användarvisningsbild
av MartinS
Kolla så det inte är mekaniken inne i dörren som kärvat ihop. Råkade ut för samma sak på bakdörren på min S90-98. Tog bort dörrsidan och smörjde upp mekaniken innanför låset, vilket gjorde susen.
av bönan
Haft samma problem vänster bak på min 97:a. Smorde upp mekanismen (dörrsidan fick plockas av), det fungerade i några månader. Sen blev det lika igen, att det inte går att öppna utifrån.

Efter lite letande upptäckte jag att vanliga 7/940-handtag har samma länkage. Jag köpte billigaste möjliga fabriksnya och plockade över lite grejer till mitt gamla. Sen dess har det fungerat. Det finns någon i USA som tillverkar ersättningskomponenter i metall istället för plast som det är original. Lär vara en permanent lösning, men dyrt att skicka efter...

https://swedishcarparts.com/parts/1773- ... 846644-kit
av erikwu
På mina är det inte länkaget i dörren som är problemet, utan något inne i själva handtaget. Handtaget reagerar som att dörren är låst även när den är olåst.
Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]

Jag har ett liknande problem, min lucka gå[…]

verkar vara fastlödd till srs lampan. Se bil[…]

Hjullager

Hej, ska byta hjullager bak på min V70n AWD […]