Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hugoc
Hej, har en s80 -00 där den har tjuvlarmat 2 ggr vad jag vet. När jag har kommit ut och sett larmet har den bara blinkat vet inte om det kommit ljud innan jag kom ut eller om det bara låter i början och sedan bara är blinkade ljus.

Bilen skulle ändå in på service så de sökte felkod och såg att det kom ifrån vänster framdörr.

Vad skulle detta kunna vara för fel?
Skulle det vara dyrt att fixa?
Är det något jag själv hade kunnat lösa själv?
Om inte går det att fulfixa så jag slipper att den går igång och felkodar men ändå att centrallåset fungerar?

Tack på förhand!
Låser v-framdörr ordentligt?
Har samma fel på min -09, låser med fjärren och allt ser ut som vanligt, kommer ut på morgonen och då har v-bakdörr inte gått i lås ordentligt, låskistan förmodligen, piggen har bara gått ber halvvägs.
peckapecan skrev: tis 05 dec 2023, 16:06 Låser v-framdörr ordentligt?
Har samma fel på min -09, låser med fjärren och allt ser ut som vanligt, kommer ut på morgonen och då har v-bakdörr inte gått i lås ordentligt, låskistan förmodligen, piggen har bara gått ber halvvägs.
Ja den låser utan problem på alla dörrar!
Det går att göra själv med lite insats. Den sitter innanför innerskärmen framför höger framhjul. Man får ta av innerskärmen och troligen höger framskärm. Fästet som sirener sitter i är skruvad med en brytbult där skallen går av när man skruvat dit den. Man kan alltså inte skruva ut den på vanligt sätt utan får kapa av den.

Ibland kan man fixa dessa genom att bara byta batteriet i dom, men dom är inte gjorda för att öppnas utan man behöver kapa upp dom och likaså limma ihop dom så inte vatten kommer in. Dock inte alltid det går då gamla batteriet läcker syra och kretskortet har därför ofta tagit skada.

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]