Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stingrey
Hej köpte idag en v70 från 2008 som är i väldigt bra skick. Dessvärre har dragluckan eller vad det nu kallas fastnat och jag kan inte dra den frammåt eller bakåt och den är fast i mitten. Vilket gör att jag inte kommer åt cigaretttändaren. Någon som har stött på liknande och kan hjälpa till?

Tack på förhand!

Bifogar en bild så det inte blir några konstigheter. Bilden är inte från min bil
Bilagor
draglucka.jpg
draglucka.jpg (95.02 KiB) Visad 523 gånger
Hejsan där du.
Att kablar har trasslat in mellan draglocket och dryckeshållaren var vanligt i mina bilar:-)
I ditt fall så har nog nåt fastnat i dess glidspår skulle jag tro eller att textilfilten har lossnad och kilat fast. Man behöver lossa på mittkonsolen (man behöver inte ta bort den helt, men det underlättar)för att komma åt mugghållaren och sen skruva isär den och undersöka varför den inte löper fritt. Här nedan i länken har jag gjorten förklaring med bilder hur du tar bort hadirajset.
Länk till RetrofitP3
Retrofitp3 skrev: ons 06 dec 2023, 08:54 Hejsan där du.
Att kablar har trasslat in mellan draglocket och dryckeshållaren var vanligt i mina bilar:-)
I ditt fall så har nog nåt fastnat i dess glidspår skulle jag tro eller att textilfilten har lossnad och kilat fast. Man behöver lossa på mittkonsolen (man behöver inte ta bort den helt, men det underlättar)för att komma åt mugghållaren och sen skruva isär den och undersöka varför den inte löper fritt. Här nedan i länken har jag gjorten förklaring med bilder hur du tar bort hadirajset.
Länk till RetrofitP3
Tack så mycket!

Skall ta mig en titt och se om jag lyckas lösa det!
Byta bromsok bak v50 d3 2012

ha inte handbromsen åtdragen, och peta loss […]

Vi har 100 mil enkel väg till vår somm[…]

Vilken bränslebox passar?

Hej har en 740 turbo 1990 med AC Sitter en box i […]

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardäck[…]