Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JaguarV12
Hej!
Återkommande problem i olika trådar....

Ingen värme i kupén just nu. Kör jag diselvärmaren med klocka kommer det hur mycket värme som helst. Vätska i expansionskärlet finns, motortemperaturen helt normal. Vad kan vara problemet? Varför funkar det med dieselvärmaren men inte när motorn väl startar och jag kör med bilen?

Volvo XC70-07 2,4l D5
av sicnarf
Ditt problem är nog kass värmepaket som alla andras.
Spolning av ditt värmepaket kanske hjälper för stunden.
Bara bita i det sura annars och fixa en ny istället för dessa som är gamla nu.
Senast redigerad av 3 sicnarf, redigerad totalt 0 gång.
av Henkan
Dieselvärmaren värmer ju kylvattnet som cirkulerar i systemet så om det blir varmt i kupén med värmaren så borde ju inte värmepaketet vara tätt
av JaguarV12
"Värmepaketet borde inte vara tätt?" Du menar att det inte borde vara igensatt eller att värmepaketet läcker? Jag är nog inte riktigt med på hur du menar.

Det försvinner ingen kylvätska från bilen så jag tror inte att värmepaketet läcker.
av Henkan
JaguarV12 skrev:"Värmepaketet borde inte vara tätt?" Du menar att det inte borde vara igensatt eller att värmepaketet läcker? Jag är nog inte riktigt med på hur du menar.

Det försvinner ingen kylvätska från bilen så jag tror inte att värmepaketet läcker.
Jag menar att det borde inte vara igensatt, tätt ska det givetvis vara Bild

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]