Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av margu
#1562707
Jag undrar om någon bytt ECM och vad ni fick betala för det.
Jag ringde verkstan, men de ville inte ge en prisuppgift utan att ha gjort en felsökning först. Rimligt kanske, men jag är nyfiken på vad man kan förvänta sig att betala om det visar sig vara ECMen som måste bytas. Ett alternativ är ju att köpa en begagnad från skroten som programmeras om.
av UnleashFusion
#1562723
margu skrev: fre 01 dec 2023, 17:04 Jag undrar om någon bytt ECM och vad ni fick betala för det.
Jag ringde verkstan, men de ville inte ge en prisuppgift utan att ha gjort en felsökning först. Rimligt kanske, men jag är nyfiken på vad man kan förvänta sig att betala om det visar sig vara ECMen som måste bytas. Ett alternativ är ju att köpa en begagnad från skroten som programmeras om.
Hos volvo låt säga minst mellan 10-15tkr (Ny). beg beroende på modell och motor. varierar mellan 3-7k ish ?
av margu
#1562743
Det är en T5 2016. Jag har sett att de finns på skroten för 5000:- inklusive omprogrammering. Jag trodde nog att det skulle vara större skillnad i pris.
Kopplingspedalen fastnar

Kopplingspedalen fastnar när man släpper[…]

S90 T5 däck/bromsskivor

Byt beläggen i förtid så de kan sm[…]

Uppgradera bakbromsar.

Bromsbeläggen är ju samma så f&oum[…]

Renovera bakre bromsok

Ja, kolven måste bort, fört få ny[…]