- sön 29 okt 2023, 07:28
Det roliga är att alla dessa laddplatser mest gör att vi med elbil slipper leta ledig p-plats. Min bror bor vid en av plupparna på kartan och numera kan jag alltid parkera precis utanför porten då den sträckan av gatan är reserverad för elbilar enligt skylten ovan. Alla fossilbilar får parkeringsbot för att parkera där men vi med laddbara fordon behöver inte ens koppla in sladden.
joel80 skrev: ↑sön 29 okt 2023, 00:53Nåväl det är att ta i att det finns laddning i varje kvarter, zoomar du in så är det fortfarande många vita fläckar. Men säg inom 15 minuters promenad så har man nog täckt in stora delar av innerstaden.fjohan82 skrev:Dagtid brukar det vara tidsbegränsat på många. (Vilket suger om man bara är på besök eller jobbar i stan över dagen.)joel80 skrev: ↑lör 28 okt 2023, 21:45 Känns som att det hänt och händer mycket i Stockholm när det gäller laddning på gatuparkering. Det har nästan expoderat på nått år och det är nu inte många kvarter som inte har laddning tillgängligt. Riktigt bra för de i lägenhet som vill kunna ha elbil utan strul.Absolut, åtminstone vissa tider på dygnet.
Screenshot_20231028_214026_ChargeFinder.jpg
Det är inte helt ovanligt att det är tidsbegränsning på dessa platser, många P-paket ser ut som denna:
.
P-paket laddplats.jpg
Men bor man där kan man oftast parkera under natten.
När jag besöker stan brukar jag kunna hitta ställen att ladda längre på i t.ex vissa garage. Men ibland har jag svurit över max 3 eller 4h.
Det roliga är att alla dessa laddplatser mest gör att vi med elbil slipper leta ledig p-plats. Min bror bor vid en av plupparna på kartan och numera kan jag alltid parkera precis utanför porten då den sträckan av gatan är reserverad för elbilar enligt skylten ovan. Alla fossilbilar får parkeringsbot för att parkera där men vi med laddbara fordon behöver inte ens koppla in sladden.
XC40 Recharge Extended Range MY24 Vapour Grey
Tidigare: Polestar 2 DM LR MY21 Thunder Grey, XC40 T3 MY20 Thunder Grey, V40 T2 MY14 Titanium Grey
Tidigare: Polestar 2 DM LR MY21 Thunder Grey, XC40 T3 MY20 Thunder Grey, V40 T2 MY14 Titanium Grey