- fre 07 dec 2007, 09:52
#155878
alla 5 har börjat läcka mellan motor/låda lite grand.. precis så det fuktar och ägarna är inte beredda att betala packboxbytet så dom byter hellre bil.. man tvättar nogrannt.. kör väldigt lite med bilen.. så det är torrt och fint när folk tittar på dom. Det är svensk ärlighet.
Eson skrev:kan nämna 5 st bilar som ska säljas denna veckan.. och nästa..4x850 och en s70*pettson* skrev:Personligen har jag gjort det med alla bilar jag själv sålt då minskar man risken att få en förbannad köpare på halsen...Mikael G skrev: En liten undran, vad är det som per automatik gör att en importerad bil har fler problem än en svensksåld? Jag som trodde att bilarna gjordes i samma fabrik och att välskött bil från utlandet inte går sönder mer än motsvarande svensksålda bil...jag skulle vilja se en svensksåld bil där man berättar alla fel och misstankar om fel.. vore rätt så fantastiskt..
Men åter till importbilar.. kanske är som jag bara haft "otur" men av nån anledning så är det många tyskimport bilar som börjat läcka olja, mixtrat med mätaren och diverse andra fel som man inte har på svensksålda bilar med det milantalet...
Obs... detta är mina egna åsikter och erfarenheter som jag grundar detta på. Har inte sakt det är så i alla fall..
alla 5 har börjat läcka mellan motor/låda lite grand.. precis så det fuktar och ägarna är inte beredda att betala packboxbytet så dom byter hellre bil.. man tvättar nogrannt.. kör väldigt lite med bilen.. så det är torrt och fint när folk tittar på dom. Det är svensk ärlighet.
