- ons 29 nov 2023, 21:32
En liten personlig notering dock, har sett förut att du skrivit hur befriad från fel du varit med din bil, för att i andra inlägg läsa att du haft hur mycket som helst som bytts ut och som du underhållit. Nu är det såklart inget fel med att underhålla sin bil, men vi kan ju ändå vara överens om att vi som har möjlighet utför underhåll i förebyggande syfte för att undvika haverier? För eller hur hade du bytt exempelvis frihjulet?
Dessutom är det inte är varvtalet som tar kål på grejerna, utan vridmomentet.
apersson850 skrev: ↑ons 29 nov 2023, 21:21 I den diesel som jag har nu har jag bytt en insprutare. Den fungerade, men gav en felkod, så för att undvika potentiella problem bytte jag i alla fall.Jag misstror inte hur väl din bil har fungerat, men ingen kan neka till att det är fel som enbart drabbar dieselbilar och att det är vanligt förekommande fel. När något händer på en diesel, då kostar det och är svårare att felsöka.
Något annat av de fel som räknats upp av rosefors som vanliga har jag inte råkat ut för.
En anledning till att dieslar ofta går längre än bensinarna är att de gör betydligt färre varv.
En liten personlig notering dock, har sett förut att du skrivit hur befriad från fel du varit med din bil, för att i andra inlägg läsa att du haft hur mycket som helst som bytts ut och som du underhållit. Nu är det såklart inget fel med att underhålla sin bil, men vi kan ju ändå vara överens om att vi som har möjlighet utför underhåll i förebyggande syfte för att undvika haverier? För eller hur hade du bytt exempelvis frihjulet?
Dessutom är det inte är varvtalet som tar kål på grejerna, utan vridmomentet.