av Slice4life - mån 27 nov 2023, 16:48
- mån 27 nov 2023, 16:48
Hej allihopa!
Jag behöver er hjälp, jag har testat allt jag kan komma på men min bil vill ändå inte starta.
Volvo s 60 2001 (bensin) manuell gått typ på pricken 18.000 mil.
När man vrider på nyckeln låter den men det låter som att den inte vill tända till ordentligt.
Jag har gjort följande i försök att få igång den:
- stor service
- bytt tändspolar och tändstift
- bytt startmotor
- bytt batteri
- kollat alla säkringar
- kollat så allt är bra påfyllt
- polerat jordpolerna fram och bak
- kollar kamremen (ser bra ut och ingen har hoppat) den byttes för övrigt vid 13.000 mil
Vi har felkodsläst fler tal gånger utan resultat förrutom härromdagen då vi fick upp ECO:n (rättelse från tidigare), vad innebär detta för att vara mer specefik? Google har inte varit till överdrivet hjälp...
Kan det vara antennringen? Vad kan det vara?
Den har stått i varm garage i en månad nu och det var inget fel på den tills den inte ville starta på EM påväg från jobbet i oktober, fick bli bärgning hem..
Jag behöver er hjälp, jag har testat allt jag kan komma på men min bil vill ändå inte starta.
Volvo s 60 2001 (bensin) manuell gått typ på pricken 18.000 mil.
När man vrider på nyckeln låter den men det låter som att den inte vill tända till ordentligt.
Jag har gjort följande i försök att få igång den:
- stor service
- bytt tändspolar och tändstift
- bytt startmotor
- bytt batteri
- kollat alla säkringar
- kollat så allt är bra påfyllt
- polerat jordpolerna fram och bak
- kollar kamremen (ser bra ut och ingen har hoppat) den byttes för övrigt vid 13.000 mil
Vi har felkodsläst fler tal gånger utan resultat förrutom härromdagen då vi fick upp ECO:n (rättelse från tidigare), vad innebär detta för att vara mer specefik? Google har inte varit till överdrivet hjälp...
Kan det vara antennringen? Vad kan det vara?
Den har stått i varm garage i en månad nu och det var inget fel på den tills den inte ville starta på EM påväg från jobbet i oktober, fick bli bärgning hem..
Senast redigerad av 1 Slice4life, redigerad totalt 0 gånger.