Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mysko
Som rubriken anger, det fel jag hittar är att vänster postitions/sidoljus (dom orangea dioderna) inte funkar. Och Service erfodras brukar betyda att man inte löser det själv.

Har inte en lossat lyktan och kollat om man kan lösa det själv, men bytt nyss halvljuslamport (Xenon) och tittade lite på P.ljuset för att ev sätta i LED i stället.

Tänkte då inte ens på dom oranga. Måste dom funka är då nästa fråga?
Hej! Ja nu börjar jag inse varför jag tycker jag har dåligt halvljus. Höger sidas justering hänger inte med, den rycker lite som om det skulle kugga över. Det konstiga är att felmedelandet kom 2 timmar efter jag börjat köra, justeras nivån hela tiden? Inte bara vid start?

Har nyss läst koder, men mitt fordon har inga koder. Ska kolla kontakten när jag kommer in i ett större garage. Andra tips?
Var nyss och handlade, fick då upp felet igen. Höger lyse rätt ner i backen. Men inga felkoder med en iCarsoft läsare. Stängde inte ens av bilen efter det kom. Dålig läsare?

Försöket hitta bränslepumprelä[…]

D4 VEA dricker olja

1

Tack för alla svar. Efter viss fördr&oum[…]

Hej! Symbolen för avgasreningssystem lyser o[…]